Chinese ATC spindel

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bassraf

Chinese ATC spindel

Bericht door bassraf »

Ik zoek een enigzins betaalbare HF spindel met ATC...
5000 euro vind ik dan weer net te veel om te zien of deze hobby wel een keer blijft plakken (zou wel moeten, is jeugd droom...)

Heeft iemand een mening over onderstaande ?:

http://www.alibaba.com/product-gs/34327 ... ndles.html

De tweede uit het lijstje, 3.2kW, 18.000rpm BT30

Zijn de lagers een beetje te vervangen van dit soort spindles?

Bas
Dwarsligger

Re: Chinese ATC spindel

Bericht door Dwarsligger »

Mijn idee erover is dat dit prima hobby spindels zijn,
Prijs is redelijk tot goed, Elte spindles zijn duurder maar beter. (inderdaad zo'n 5K voor een 3,6Kw met iso-30 opname, 18Krpm)
Als je niet 24/7 volgas gaat draaien met je machinen, en geen super 'aftersales' verwacht, kun je 't prima doen.
4-voudige lagering met goede kwaliteitslagers 71908 is een (extra)dunring hoekcontactlager met 40 mm boring.
7006 een dunring hoekcontactlager met 30mm boring. Goed gelagerd (twee punten in de spindle met dubbel hoekcontact) Het gewicht van de spindle kan zomaar 16kg zijn, wel even op letten.

Van een andere alibaba leverancier is dit de prijslijst (en specificaties)
Voor als je toevallig interesse hebt in een SK-50 opname tot 25.000 rpm staat die er ook bij ;-) (met 286Nm !)
Prijzen zijn wat verhoogd, dit is 'n wat oude prijslijst.

Voordat ze in nederland zijn komt er wel een aanzienlijk bedrag bij, voor verscheping en douane en invoerrechten.

Linkje naar prijslijst: http://i232.photobucket.com/albums/ee16 ... tofATC.jpg
F=E*M*2*pi/P F=m*a P=M*ω I=1/2m*r² f=(P*L^3)/(3*E*I) etc. It's engineering... use it!
bassraf

Bericht door bassraf »

Haha, diameter 32cm, waarschijnlijk 100kilo+ .. aan mn extrusieprofiel ..
Goeie tip Bart, bedankt ;)

Het is jammer dat er voor die Kressen van die opzet ATC's zijn.. maar niet voor die Chinese HF's ..zou boel geld schelen..
Testa-Rossa
Contacteer:

Bericht door Testa-Rossa »

Ik had even een vraag over de Elte spindels, en kwam middels de zoekfunctie hier terecht, hoop dat jij misschien een antwoord hebt dwarsligger ;-)

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Elte met frezen in staal met een grotere freeskop (bijv. vlak- of korterkop) op laag toerental? Loopt een dergelijke spindel dan nog mooi of valt het koppel tegen?

Ik heb een gedreven gereedschap kop liggen met ER32 opname, mijn originele plan was om een 2.2kW chinese spindel te halen en daar, bij het frezen van staal, de gedreven kop met vertraging achter te gooien. Maar ik denk dat ik beter de kop kan vekropen en bijv. deze Elte spindel kan kopen met ER25 opname:
http://www.maschinen-werkzeuge.com/elte ... p-605.html

Die Chinese spindels kan je rond dat vermogen enkel met ER20 opname krijgen (bij mijn weten), en dat vind ik persoonlijk te klein.
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
bassraf

Bericht door bassraf »

Ik heet dan wel geen Dwarsligger.. :)

Maar heb je deze gezien?

http://www.alibaba.com/product-gs/34327 ... ndles.html

Ikzelf keek naar de 2e van boven (lijst met prijzen onderin).. of de 3e van boven.. 24k rpm .. beide BT30

(poeh.. wat zijn die elte's met wisselaar toch meteen een stuk duurder...)

Bas
bassraf

Bericht door bassraf »

Bedenk me net dat je het niet over een ATC had, pompiedom.. negeer mij maar.. :)
Testa-Rossa
Contacteer:

Bericht door Testa-Rossa »

ATC is een wens, beslist geen must ;-) da liever een relatief stille spindel waar je ook nog naast kan staan.

Daarbij koop ik graag van Chinezen, maar nóóit in mijn leven weer via Alibaba, enkel via Ebay.
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Plaats reactie