ik heb eigenlijk een vraag/probleempje en wilde graag weten hoe jullie dat oplossen.
Ik heb nu een hbm-draaibank in m'n enkel-steens hokje staan.
Maar met de kou & vooral vocht in de lucht, ben ik bang dat straks de heleboel ineens onder de roest komt te staan en dat zou zonde zijn. Op dit moment zit alles wel onder een laagje vet, maar das niet zo handig voor gebruik (en daar krijg ik nu weer wat meer tijd voor).
Nu kan ik het hok gaan isoleren (was ik al mee begonnen), maar nu blijkt het ook weer zo te zijn, dat een beetje tocht juist ook goed is... En om er nu een elektrische kachel neer te zetten, gaat me ook wat ver.
Daarnaast gaat het metaal pas roesten als het kouder is als de omgeving en het vocht dus als dauw op de machine gaat condenseren.
Dus dacht er meer aan, om de isolatie klus wel ff af te maken, maar vervolgens wat 'vermogens'-weerstandjes onder op de draaibank te plakken, en daar bijv 25 to max 50% van de stroom er doorheen te jassen. Dan warmt de boel wel een beetje op, zonder dat ie krom komt te staan. Vervolgens een simpele bak op het geheel, zodat de "warmte" er een beetje in blijft. Zou dit werken? Of kan het simpeler op een andere manier?
Bijv vochtvreters onder de draaibank plaatsen?
Groeten,
Edge.