Geen karretjes (Lagers)

Alle geleidingen bijv blok of linear, kogel enz Maar ook lagers kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Dwarsligger
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 feb 2011 19:20
Locatie: Woubrugge

Re: Geen karretjes (Lagers)

Bericht door Dwarsligger »

Even m'n nuance knop uitschakelen...

Tyf weg die dingen... Straks zit je alleen maar te kloten met een vieze oplossing op een schoon probleem: je wilt geen geld uitgeven aan veel betere karretjes + rails.
Maar dan ga je iets wat je hebt opgegraven gebruiken met dingen die je ook weer moet kopen én maken én advies over moet inwinnen, wat uiteindelijk ontevredenheid brengt omdat je een heel slap systeem maakt.
Plus dat zo'n wrijving-geleiding slijt, speling oplevert...
En zo'n V-lager is heel on-stijf (buiging op het lager 'wiebelt' in de speling van de groef)

Nuance, dat is toch die blonde van Lingo? - Henk en Ingrid (.org)

Wat ik bedoel: Bespaar jezelf die tijd met oude dingen opknappen en toch oude zooi overhouden.
Dan kun je nog béter voor 25mm niet-ondersteunde assen gaan. Maar gewoon ondersteunde assen Ø12 of Ø16 is al prima. Ik weet niet de gewenste afmetingen van je freesbereik maar als ik van een gemiddelde uitga zou ik zoiets aanraden.

Groet! Bart
F=E*M*2*pi/P F=m*a P=M*ω I=1/2m*r² f=(P*L^3)/(3*E*I) etc. It's engineering... use it!
Gebruikersavatar
w.rusman
Berichten: 488
Lid geworden op: 24 apr 2010 13:49
Locatie: Groningen

Re: Geen karretjes (Lagers)

Bericht door w.rusman »

als de (1 jaar) oude karretjes niet meer 100% zijn, dan zullen ze allicht beter zijn dan deze groeflagers op dit profiel ;-)

Beestje poetsen en smeren kan ook wonderen doen, nachtje in de wd-40 laten weken kan een hoop verschil opleveren
Laatst gewijzigd door w.rusman op 30 sep 2011 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
universeel is gemaakt om nergens op te passen...
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Geen karretjes (Lagers)

Bericht door Danny »

Dwarsligger schreef:Wat ik bedoel: Bespaar jezelf die tijd met oude dingen opknappen en toch oude zooi overhouden.
Als je het over die rails van FA system hebt: Ik heb daar THK rails gekocht en die zien er echt als nieuw uit.
Daar is helemaal geen opkuis aan nodig.

greetings
Gebruikersavatar
Dwarsligger
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 feb 2011 19:20
Locatie: Woubrugge

Re: Geen karretjes (Lagers)

Bericht door Dwarsligger »

Danny, voel je niet aangevallen, die geleidingen zijn prima voor dit.
Ik bedoelde met oude zooi zo'n 2e hands geleiding en dan aanmodderen met een slechte geleiding.

Groet!
F=E*M*2*pi/P F=m*a P=M*ω I=1/2m*r² f=(P*L^3)/(3*E*I) etc. It's engineering... use it!
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Geen karretjes (Lagers)

Bericht door Danny »

Dwarsligger schreef:Danny, voel je niet aangevallen
Helemaal niet, daar is wel meer voor nodig ;-) Het was enkel onduidelijk of je op mijn voorstel reageerde of op iemand anders. Ik had misschien mijn reactie anders moeten formuleren.

greetings
Desmond

Re: Geen karretjes (Lagers)

Bericht door Desmond »

0
Laatst gewijzigd door Desmond op 26 mei 2013 05:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dwarsligger
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 feb 2011 19:20
Locatie: Woubrugge

Re: Geen karretjes (Lagers)

Bericht door Dwarsligger »

Wil je dan 2D autocad of meteen voor 3D gaan?

Het is niet heel lastig om te leren, Als je langskomt kan ik je met beiden goed op weg helpen.
(en er is goede koffie 8) )

Groet! Bart
F=E*M*2*pi/P F=m*a P=M*ω I=1/2m*r² f=(P*L^3)/(3*E*I) etc. It's engineering... use it!
Desmond

Re: Geen karretjes (Lagers)

Bericht door Desmond »

0
Plaats reactie