ONROND DRAAIEN
Moderator: Moderators
ONROND DRAAIEN
wat kan de reden zijn dat mijn draaibank onrond draait (ovaal)
het werkstuk zit goed vast.
de beitel vergaat niet.
wie weet raad.
henk.
het werkstuk zit goed vast.
de beitel vergaat niet.
wie weet raad.
henk.
Re: ONROND DRAAIEN
het enige at ik zou kunne verzinnen is dat je lagering defect is...
zelf al zou je drieklauw het werkstuk een milimeter uit het center hebben ingespannen dan nog zou je een rond werkstuk moeten krijgen.. alleen niet helemaal in het center van je round stock.. of te wel je ronde uitgangs materiaal
als de lagering slecht is zou deze het werkstuk op unnen tillen en rare vormen kunnen krijgen.. maar perfect ovaal is best wel knap..
daar moet eenchinees toch wel zn best op hebben gedaan om een ovale beweging te krijgen hhahh
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
dat kan niet
wat wel kan dat t.o.v. wat je ingespannen heeft uit de midden is
Maar het is perfect rond
grt
Bert
wat wel kan dat t.o.v. wat je ingespannen heeft uit de midden is
Maar het is perfect rond
grt
Bert
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
Yep, onbalans van je werkstuk/klauwplaat/stelplaat etc , dus een flinke massa in onbalans maakt ovale werkstukken 
Het kan ook nog in de aandrijving zitten slingerende poelies, ( snaren die te strak en te los komen en de spil doet doorbuigen)
Het zelfde effect krijg je als tandwielen slingeren en tegen de spil drukken ( bij een tandwiel aangedreven spil)
Dus de hele aandrijflijn checken en eventueel verhelpen
Het kan ook nog in de aandrijving zitten slingerende poelies, ( snaren die te strak en te los komen en de spil doet doorbuigen)
Het zelfde effect krijg je als tandwielen slingeren en tegen de spil drukken ( bij een tandwiel aangedreven spil)
Dus de hele aandrijflijn checken en eventueel verhelpen
Er is volgens mij maar een mogelijkheid.
Het zou kunnen dat het in te spannen werkstuk vervormbaar is waardoor je het als het ware driekantig indrukt met het te stevig aansjorren van je klauwplaat, je werkstuk is dan tijdens het draaien keurig rond, maar na het los draaien van de klauwplaat niet meer.
Denk hierbij aan kunststof of dunwandig draaiwerk.
....................wedden om een kratje........................wat is je merk Arie ?
Groete René
Resytech
Het zou kunnen dat het in te spannen werkstuk vervormbaar is waardoor je het als het ware driekantig indrukt met het te stevig aansjorren van je klauwplaat, je werkstuk is dan tijdens het draaien keurig rond, maar na het los draaien van de klauwplaat niet meer.
Denk hierbij aan kunststof of dunwandig draaiwerk.
....................wedden om een kratje........................wat is je merk Arie ?
Groete René
Resytech
different day, same shit!
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Ik lust bijna alles.. als't maar schuimt..
GEEN budweiser .. drinking budweiser is like making love in a canoo.. it's f**kin' close to water..
ik weet niet of het een dunwandig, of hol werkstuk is.. of een zachte kunststof.. ik weet ook niet hoe onrond het werk is..
verder.. vele factoren kunnen de rondheid van het werk beinvloeden... maar sommige factoren hebben geen invloed.. een kromme hoofdas?.. nog steeds rond werk.. verrotte lagers?.. dan krijg je met name een rabberig oppervlak..
ik zou er nog geen zinnig woord over kunnen zeggen.. tot ik meer details weet..
ik weet niet of het een dunwandig, of hol werkstuk is.. of een zachte kunststof.. ik weet ook niet hoe onrond het werk is..
verder.. vele factoren kunnen de rondheid van het werk beinvloeden... maar sommige factoren hebben geen invloed.. een kromme hoofdas?.. nog steeds rond werk.. verrotte lagers?.. dan krijg je met name een rabberig oppervlak..
ik zou er nog geen zinnig woord over kunnen zeggen.. tot ik meer details weet..
Wat bovenstaande post zeggen, is wat ik ook denk..
Een aanvulling van mij..
Je zou spelling op je y-as kunnen hebben en een kromme x-as spil..
Dus als je ovaal komt nadat je op auto-geleiding heb gedraaid zou ik dat is bekijken..
Een aanvulling van mij..
Je zou spelling op je y-as kunnen hebben en een kromme x-as spil..
Dus als je ovaal komt nadat je op auto-geleiding heb gedraaid zou ik dat is bekijken..
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
een Y-as op een draaibank?.. op deze bank moet dat dan een "ei-as" zijn.. dan is het te verklaren...
een kromme X-as spil?.. nah und.. daar kom je toch niet aan als je cilindrisch probeert te draaien..
(kist bier in aantocht?)
een kromme X-as spil?.. nah und.. daar kom je toch niet aan als je cilindrisch probeert te draaien..
(kist bier in aantocht?)
Nieuwe outfit Arie
Staat je goed
sorry was off topic
Maar waar blijft de reactie van de topic starter Henk
Staat je goed
sorry was off topic
Maar waar blijft de reactie van de topic starter Henk
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal