nee een error... want daarna moet de spanning er af en er weer op... en dan is de rode led weer uit....
Het is deze machine... dezelfde rode led gaat ook aan als ik de A-as door de motor/encoder heen draait...
En ook , op een gegeven moment , bleeft de A-as eigenlijk continue problemen geven, terwijl hij eigenlijk uren goed gedraaid had...
Dus toen alle stekkers gecontroleerd... niets hielp... totdat ik met een schroevendraaier op de encoder op de achterkant van de motor tikte..?
en sind dien draait hij al weer een hele tijd... Maar ja tis niet lekker betrouwbaar...
dus ik denk haast dat er iets in die encoder zit...?
Maar nu vroeg ik me dus af of dat iets van een standaard iets is, dus ook de aansluitingen enzo? (zal wel haast niet)
Dit vind ik wel terug in de software...
Encoder Div: 1 (encdt ticks/SG pulse)
Encoder Res: 2500 (Lines/rev)
anders ga ik toch eens kijken of ik niet 2 motoren kan wisselen... kijken of de fout mee wisseld... Dan weet ik weer iets meer... Maar het zit allemaal zo ingebouwd dat het allemaal niet mee valt....
edit: ja daar had ik ook al aangedacht, dus zonder de encoder.... maar op die drives zit niets van dipswitches ofzo, er zit wel een rs232 poort op? dus ik denk dat je serieel, met een speciaal programmaatje online moet met die drives denk ik?
o wacht, ik kon wel ergens kiezen tussen stepper / servo maar volgens mij voor alle motoren tegelijk....?