Custom wisselplaat frees
Moderator: Moderators
- Quepee
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 39 times
Re: Custom wisselplaat frees
3d printen dan plaatjes erin plakken en dan kijken of hij mooi langs je ski gaat ? Met de hand en niet met 10000 rpm.
Dan kan je hem erna laten maken
Dan kan je hem erna laten maken
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 80 times
- Contacteer:
Van dat Spaanse bier krijg je wel goede ideeën.Quepee schreef: 27 jul 2026 10:03 3d printen dan plaatjes erin plakken en dan kijken of hij mooi langs je ski gaat ? Met de hand en niet met 10000
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
-
niek_saxofoon
- Contacteer:
De snijkanten van de plaatjes volgen op dit moment exact het snijprofiel. Die plaatjes zitten inderdaad plat op de z-as (weet ff niet hoe dit duidelijker te definieren). Door ze dan een beetje rondom het schroefje te draaien en te schuiven kom je dan dus hier op. Wat fijn is aan dit is dat je de spaan naar beneden trekt (als onderfrees). Je kunt de plaatjes ook parralel zetten aan het te snijden profiel, dan krijg je een straigt cut. Maar je wilt in dit geval de spaan naar beneden trekken om zo min mogelijk een braam te krijgen.hugo stoutjesdijk schreef: 27 jul 2026 08:20 Ik neem aan dat je die body nog wel even goed gaat tekenen, want ik zie alleen recht staande platen.
Nu is dat natuurlijk wel heel moeilijk te bekijken zo, maar toch heb ik er m'n twijfels over.
Maar als je step file klopt zul je toch wel ergens zo'n body moeten kunnen laten maken.
2026-07-27 08_10_59.jpg
Maar ik had nog een beetje onderzoek op internet gedaan en de spaanhoek is nu 0 graden, dat moet voor hout echt wel scherper zijn. Voor koolstof is dat minder erg, maar voor koolstof is dan de vrijloophoek weer veel te groot (bij deze wighoek). Dus de plaatjes moeten een beetje schuiven nog, maar daarvoor moet de body groter worden anders gaat de achterkant van de plaatjes schuren
-
keesfrees
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 10 times
Voor inspiratie :
https://www.trasco.nl/zoeken/?_search=keermes
Staat daar iets tussen misschien ? Of iets wat er op lijkt en dan aanpassen.
Het je het tast lager (echt) nodig ?
Of kan het ook met een andere taster ?
Een kantenfrees gebruikt een (wat ik noem) een ski, een ietwat bol plaatje, dan kopieer je niet elke kleine deuk in de mal.
Haal je de ski langs de frees, of de frees langs de ski ?
https://www.trasco.nl/zoeken/?_search=keermes
Staat daar iets tussen misschien ? Of iets wat er op lijkt en dan aanpassen.
Het je het tast lager (echt) nodig ?
Of kan het ook met een andere taster ?
Een kantenfrees gebruikt een (wat ik noem) een ski, een ietwat bol plaatje, dan kopieer je niet elke kleine deuk in de mal.
Haal je de ski langs de frees, of de frees langs de ski ?
- Danny
- Has thanked: 1 time
Op mijn werk laten ze speciale profielfrezen met wisselplaatjes bij de firma Walter in Duitsland ontwerpen en maken.
Dat kost wel een ferme duit. U hebt echter al het ontwerp zelf gedaan. Dat zou het een stuk goedkopen kunnen maken.
Dat kost wel een ferme duit. U hebt echter al het ontwerp zelf gedaan. Dat zou het een stuk goedkopen kunnen maken.
-
niek_saxofoon
- Contacteer:
Nou, na er nog eens een dagje achter te hebben gezeten heb ik de freesbody besteld via Weerg. Ben beniewd, nog nooit daar besteld. Ik verwacht nog wel een prijscorrectie nadat ze de 2d tekening bekeken hebben en de toleranties zien
. Was nu 180€ voor één stuks. Als het €250 wordt is het nog mooi.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.