Amateur 1e classe
Moderator: Moderators
-
mjeuring
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
Re: Amateur 1e classe
"eej kerel je boor lengte klopt van geen kante"
Lol, dan zou je al een Amerikaanse programmeur moeten hebben met een 010 achtergrond. Maar gaaf dat tie het doet. Mooie machine, mooie ruimte ook!
Lol, dan zou je al een Amerikaanse programmeur moeten hebben met een 010 achtergrond. Maar gaaf dat tie het doet. Mooie machine, mooie ruimte ook!
-
Freesboy010
- Been thanked: 1 time
Ik heb me 1e ding eruit gekregen. Ik ben blij.
Niet zonder slag of stoot ik heb me slede van tool8 krom gedraaid. Op een eenof andere manier was de hele z as omlaag gegaan in het 0 punt. Pakte precies het plaatje dat normaal open schuift. Nou die is helaas niet meer. zat gelijk helemaal klem. Nu maar eruit. Mag ik weer gaan zoeken hahahah. Maar storing eruit gekregen door de stroom er even af te gooien. Wel k u d, machine wist wel gelijk de hoogte weer.
Ook had ik problemen met Fusion. Die gooit rare codes in de code. Hij boorde veel te diep. Ik heb de code in AI gegooid en die heeft het eruit gevist. Helemaal goud. Dus al met al geslaagde dag.
Ben wel gebroken, deze missie valt niet mee.
Maar nogmaals bedankt voor het mee denken want was er van overtuigd dat ik de tools al goed had staan. Dit bleek enkel in fusion zo te zijn dus ja half werk gedaan.
Foto van me 1e inlaat pakking. Wel 1 boutgat mm mis gemeten en hij is los gekomen natuurlijk

Veel frees plezier allemaal ik ga helemaal los

Groeten
Niet zonder slag of stoot ik heb me slede van tool8 krom gedraaid. Op een eenof andere manier was de hele z as omlaag gegaan in het 0 punt. Pakte precies het plaatje dat normaal open schuift. Nou die is helaas niet meer. zat gelijk helemaal klem. Nu maar eruit. Mag ik weer gaan zoeken hahahah. Maar storing eruit gekregen door de stroom er even af te gooien. Wel k u d, machine wist wel gelijk de hoogte weer.
Ook had ik problemen met Fusion. Die gooit rare codes in de code. Hij boorde veel te diep. Ik heb de code in AI gegooid en die heeft het eruit gevist. Helemaal goud. Dus al met al geslaagde dag.
Ben wel gebroken, deze missie valt niet mee.
Maar nogmaals bedankt voor het mee denken want was er van overtuigd dat ik de tools al goed had staan. Dit bleek enkel in fusion zo te zijn dus ja half werk gedaan.
Foto van me 1e inlaat pakking. Wel 1 boutgat mm mis gemeten en hij is los gekomen natuurlijk

Veel frees plezier allemaal ik ga helemaal los
Groeten
Je werkt er mee alsof het een zelfbouw machientje is van een paar honderd euro.
Tof dat je eerste ding ''gelukt'' is in ieder geval 
-
Freesboy010
- Been thanked: 1 time
Ja ze zijn niet goedkoop nee, maar echt duur is het ook niet meer. Ik heb 17000 uitgegeven tot nu toe aan de machine. 15000 was hij tot de voordeur. En zolang hij het nu blijft doen verdient hij zich terug. Een beetje schade hier en daar. Ja hij pakte precies verkeerd even. Maar over het algemeen is het gewoon een machine. ik repareer vanalles en nog wat. Dit was me 1e cncfrees . En uiteindelijk is het allemaal bijna hetzelfde, enige nadeel is dat je makkelijker onderdelen voor je auto besteld dan voor dit soort machines. Zoude veel meer webshops moeten zijn. Nu heb ik het van ebay uit amerika nieuw besteld. Ja en sommige dingen van haas zelf. Die hebben webshop voor gebruiks delen maar ook niet voor parts zeg maar. Of ik kan het niet vinden. Maar goed ik verhuur mezelf als monteur. Eigenlijk kan ik makkelijk zonder frees leven. Maar wilde er toch 1
ik hou van autos, ik wil voor me auto dingetjes gaan maken. Beetje wat allemaal niet meer zo makkelijk te koop is. Wie weet kan ik er zo wat aan bij verdienen. En voor werk zien we wel, ik heb wel wat aangeboden gekregen aan werk maar maar ik heb nog geen klem. Zijn ook niet gratis zag ik. Hoop te kopen nog. En eerst even wat ervaring op doen met zachte dingen
.
-
LangLeveDeHobby
- Been thanked: 3 times
Haha geweldig dit, 17.000 euro en gewoon knallen met dat ding
Ik zal graag lezen hoe dit zich verder ontwikkelt.
Ik zal graag lezen hoe dit zich verder ontwikkelt.
- ruudpg
- Donateur
- Been thanked: 3 times
Als Fusion er rare codes tussendoor gooit, gebruik je dan wel de juiste postprocessor?
- Sven
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 61 times
- Contacteer:
Sorry hoor maar de titel van amateur 1e klas blijft toch bij mij! Of in ieder geval niet bij jou.
Deze aanpak van je eerste ding op je eerste frees isnie amateur!
Deze aanpak van je eerste ding op je eerste frees isnie amateur!
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481