stl omzetten
Moderator: Moderators
-
Jan1ydanne
- Been thanked: 1 time
stl omzetten
kan iemand dit stl bestand omzetten naar een solidworks bestand zodat ik het kan aanpassen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Mcgyver
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 10 times
Re: stl omzetten
Ben bang dat dit niet makkelijk zal gaan. Zoieso kan je een stl niet omzetten naar iets zodat je de features kan zien. Een stl is een simpel bestand opgebouwd uit kleine driehoeken. Een.stp bestand is er eigenlijk ook niet goed van te maken.
Je kunt het beste bij de bron navragen of er een .step is, dan kan je op zn minst nog wat bij kleien of afknippen.
Iets op feature niveau kan alleen de ontwerper je geven, dit is niet uit een stl te halen.
Je kunt het beste bij de bron navragen of er een .step is, dan kan je op zn minst nog wat bij kleien of afknippen.
Iets op feature niveau kan alleen de ontwerper je geven, dit is niet uit een stl te halen.
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
- Markus
- Donateur
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 39 times
- Contacteer:
Mcgyver heeft gelijk, maar dit kun je ook anders oplossen, ik heb de STL bekeken en dit moet toch vrij simpel opnieuw te maken zijn mits bekend is wat voor schroefdraad op de hals en op voorrand zit van de trechter.Mcgyver schreef: 06 jul 2026 17:39 Ben bang dat dit niet makkelijk zal gaan. Zoieso kan je een stl niet omzetten naar iets zodat je de features kan zien. Een stl is een simpel bestand opgebouwd uit kleine driehoeken. Een.stp bestand is er eigenlijk ook niet goed van te maken.
De AI van google beweert dat Autodesk Fusion het draad automatisch kan detecteren als je deze spuitkop importeert en omzet naar een solid body
ChatGTP beweert dat het in staat is om uit te zoeken welk draad gebruikt wordt als je de stl file naar het upload
anders zou ik deze stl gewoon printen en gaan meten welk draad op de hals en trechter rand zit, daarna is het vrij simpel het ding opnieuw in 3D te tekenen.
Greetz,
Markus
- Quepee
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 39 times
geinmporteerd in fusion de diameter van het kleinste gat is 264 mm buitendiameter grootste diameter is 915.
Dit is vrij simpel te tekenen zoals markus zei als je die schroefdraden weet.\
Bambu studio meet 33x2 en 94x3
Dit is vrij simpel te tekenen zoals markus zei als je die schroefdraden weet.\
Bambu studio meet 33x2 en 94x3
-
Jan1ydanne
Schroefdraad is duims bsp en de grote heeft een spoed van 3mm netrisch. Ik heb hem zelf getekend maar op een of andere manier is alleen de stl bewaard gebleven.
-
Jan1ydanne