Het Grote You Tube Topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
FreesKever
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door FreesKever »

Markus schreef: 15 jan 2026 07:40 Aan zijn accent te horen een Nederlander
In een ander filmpje van hem: https://www.youtube.com/watch?v=YrwPGlABt9M hoor je NL op de achtergrond.

Verder kan ik hem niet goed plaatsen. Wel een indrukwekkende machine, maar in het filmpje van z'n frees stopt de spindel 2x door overbelasting @00:58 @02:51 @09:07 en freest hij ook minstens 4x een stuk uit zijn machine klem. Werkstuk met 2 vingers vasthouden tijdens boren (@01:07) geeft ook grote kans op schrik reakties en zere vingers of zere buik.

Zelf lineaire motoren bouwen is ook wel stoer, maar op zichzelf zijn die dingen niet stijf. Dat is vermoedelijk ook waarom zijn frees spindel stopt bij overbelasting, maar dat zijn frezen (nog) niet gebroken zijn. De spindel motor is vrij groot (moeilijk te zien @00:15). Er staat "Made in Germany" op in Oranje, maar verder herken ik hem niet.

Dus als ik dit optel, dan heeft hij een stevige dosis theorie in z'n hoofd zitten, en is nu bezig om meer praktische ervaring op te doen. 8) Ik ben wel benieuwd welke kant dit op gaat.
Markus
Donateur
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Markus »

Kjelt schreef: 15 jan 2026 14:17
:shock: En nu hopen dat hij niet hoeft te verhuizen, 8000kg wel erg gaaf project.

Hopelijk staat ie op de begaande grond, denk dat de fries meneer niet meer de grootse heeft :lol:

Greezt,

Markus
Plaats reactie