leadshine ND1182
Moderator: Moderators
leadshine ND1182
Heeft iemand ervaring met storing met de Leadshine ND1182 drivers. onvoorstelbaar gedrag, krakende geluiden, op hol slaan. Testen? doormeten?
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 13 times
- Contacteer:
Re: leadshine ND1182
Je hebt er vast meerdere, ik zou eerst proberen er 2 te verwisselen zodat je alles voor de driver kunt uit sluiten.
Kabelbreuk, rammelende stekkers, en andere ellende.
Kabelbreuk, rammelende stekkers, en andere ellende.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
-
benkr
- Donateur
- Has thanked: 2 times
Re: leadshine ND1182
Hoeft nog niet eens hetzelfde type te zijn, gewoon een andere driver zegt al heel veel, je loopt wel het risico dat je stekkertjes moet veranderen dan, maar de problemen die jij noemt horen meer bij kabelbreuk of losse contacten dan iets intern in de driver.
Wat ik wel heb gezien is een slecht contact in de aansluiting van de driver, maar dan wel in het stekkerdeel, niet in het 'vaste' deel van de driver.
Je ziet dan dan eigenlijk al meteen aan de kleur van de stekker, die is donkerder geworden door warmte ontwikkeling in de stekker.
Ik heb wel ooit een of twee van die drivers gerepareerd, maar dat was echt een harde fout, geen soms wel / som niet probleem.
Probleem was daar om bij de componenten te komen zonder de halve driver te moeten slopen, op sommige plaatsen is het echt krapjes om er met een soldeerbout bij te komen. Heb daar beide keren een spanningsregelaar moeten vervangen.
Wat ik wel heb gezien is een slecht contact in de aansluiting van de driver, maar dan wel in het stekkerdeel, niet in het 'vaste' deel van de driver.
Je ziet dan dan eigenlijk al meteen aan de kleur van de stekker, die is donkerder geworden door warmte ontwikkeling in de stekker.
Ik heb wel ooit een of twee van die drivers gerepareerd, maar dat was echt een harde fout, geen soms wel / som niet probleem.
Probleem was daar om bij de componenten te komen zonder de halve driver te moeten slopen, op sommige plaatsen is het echt krapjes om er met een soldeerbout bij te komen. Heb daar beide keren een spanningsregelaar moeten vervangen.