Bambu printer na aankoopovereenkomst verplicht aan de cloud?
Moderator: Moderators
- hainjedaf
- Donateur
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Bambu printer na aankoopovereenkomst verplicht aan de cloud?
Lang leve Freecad en KiCAD...
Een leven zonder Micro$oft is zoo lekker
Een leven zonder Micro$oft is zoo lekker
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Ja, ik heb van horen zeggen dat Freecad een verademing is, dus ik zou het direct doen als ik jou was
- hainjedaf
- Donateur
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Meh, elk voordeel hep zijn nadeel....andrefc101 schreef: 10 sep 2025 21:21 Ja, ik heb van horen zeggen dat Freecad een verademing is, dus ik zou het direct doen als ik jou was![]()
Ik kom als absolute novice voor mijn doen best wel ver met FreeCAD.
Nu er eindelijk een 1.x stable release is, werkt het voor mij 'goed genoeg'
En de dingen die ik zwaarder zou willen, liggen vooralsnog sowieso buiten mijn bereik als beginner.
Maar ik mis nog steeds de stroomlijn van vb DraftSight toen dat nog voor hobbyisten gratis was.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
-
Huub Buis
- Donateur
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Ik ben een fervent FreeCAD gebruik en heb net weer 3 weken verkloot om te ontdekken dat nieuwere versies (QT6) en oude projecten met CAM jobs niet samen gaan. De oplossing is oude FreeCAD roaming en local profiles wissen en dan de nieuwe versie starten. De settings en macro's weer handmatig toevoegen en een nieuwe tool library maken. Ook mijn basis standaard project moet geheel opnieuw gemaakt worden.andrefc101 schreef: 10 sep 2025 21:21 Ja, ik heb van horen zeggen dat Freecad een verademing is, dus ik zou het direct doen als ik jou was![]()
Ik heb het al vaker gezegd, prima voor 3D print ontwerpen maar als je gaat frezen voor de boterham, dan kan Fusion360 wel eens voordeliger zijn. Desalniettemin blijf ik FreeCAD gebruiken. Mogelijk stop ik wel met de develop versies totdat er een nieuwe stable release uit is.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Inclusief flink oplopende prijzen. Ze zouden ook gek zijn als ze het niet deden; de bedrijven hebben flink geinvesteerd om er hun processen mee in te richten dus die betalen toch wel.javanree schreef: 09 sep 2025 19:08 Laatste grote case in point : Atlassian kondigde gister aan dat afgezien van hun GIT tool alles vanaf 2029 cloud-only wordt.
(En inclusief het constant omgooien van de gebruikersinterface. Bloedirritant. Ik heb toch al een hartgrondige schurfthekel aan Jira, zou fijn zijn als ik dat kleine beetje wat ik ermee kan gewoon kon blijven doen zonder dat ik weer een halfuur moet zoeken naar het juiste knopje.)
Altijd fijn als iemand anders voor jou stuurt en bepaalt waar het heen gaat, toch?Markus schreef: 10 sep 2025 14:17 Ik ben het zat: Eagle PCB Premium dat bij mijn Fusion abbo inzit wordt gecanceld in 2026
Ik doe er minder mee dan ik zou willen, maar telkens als ik dat wel doe dan verrast KiCAD me positief. Ten opzichte van Altium loopt het een eind achter, ten opzichte van Eagle volgens mij absoluut niet. Ik zou die kant op gaan.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Ik heb ergens in de jaren 90 al gemerkt dat autodesk een extreem onbetrouwbare partij is om je toekomst mee te bepalen. En helaas ook steeds weer bevestigingen zien langs komen.
Daarmee zeg ik niet dat er bij andere partijen niks mis is, maar wel minder erg.
Maar ik verspil mijn tijd sindsdien niet meer aan autodesk producten.
het lijkt wel politiek, waar je nooit zeker ben of het kabinet de 4 jaar volmaakt en de regels niet weer veranderen
Daarmee zeg ik niet dat er bij andere partijen niks mis is, maar wel minder erg.
Maar ik verspil mijn tijd sindsdien niet meer aan autodesk producten.
het lijkt wel politiek, waar je nooit zeker ben of het kabinet de 4 jaar volmaakt en de regels niet weer veranderen
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
(weet niet of het 'hier boven' al gezegd is)
Maar je kunt toch ook Offline printen naar je Bambu printer!
Via een sd kaartje of via je eigen netwerk..
Maar je kunt toch ook Offline printen naar je Bambu printer!
Via een sd kaartje of via je eigen netwerk..