Kwam daar bij een man, van migrantenafkomst, in zijn garage..... Hij woonde er niet, het was zo'n garage-blok.
Wist gewoon niet waar ik moest kijken, VOL met allerlei gereedschap.
Best leuk spul erbij. Veel halve draaibanken en weet ik wat nog meer, gewoon overprikkeld door de troep.
Wilde me natuurlijk van alles erbij laten kopen, maar nee, ik kwam voor de freesbank.
De garagedeur mocht ook niet helemaal open, anders konden de mensen aan de overkant zien wat hij allemaal had.
Tsja, geen stroom in die garage, dus een dikke generator erbij om te laten zien dat de motor draaide. Yep, hij draaide.
De communicatie ging niet zo lekker, begreep de helft niet wat hij uit probeerde te leggen, hij brabbelde nogal veel.
Maar ik dacht, hij draait, dus wat kan er verder aan mankeren. Ik haal hem toch uit elkaar.
Ben al een oude man, dus moest na zo'n rit ook nodig plassen.
Maar ik had niet gecheckt of het toerental te regelen was. De man had al gezegd dat het display het niet deed moet ik erbij zeggen.
Dus de bank uit elkaar en in mijn auto verdeelt. Ik had de passagiersstoel eruit gehaald, dus het kon precies.
Het display en de knopjes hingen ook allemaal half los , dus die heb ik thuis vastgeschroefd voordat ik de proef op de som nam.
Stekker in het stopcontact, en gaan met die banaan!
De motor vloog gelijk naar zijn maximale toerental en "pats", geen stroom meer.
Hij draait zo'n 3 seconden en dan de aardlekschakelaar eruit.
Nog een keer geprobeerd natuurlijk, met hetzelfde resultaat.
Ik zal allles nog demonteren en bekijken, maar denk dat ik moet zoeken naar een nieuw regel-unit.
Ik denk dat als ik die bank aangeraakt had toen met het demonstreren, ik een 220 door me heen gekregen had.
Hier wat foto's van de electronica:
Van de week komt mijn servo-motor voor mijn "steampunk-projectje" binnen, ander doe ik die erop.
Eric