CCGT plaatjes gezocht waar te krijgen

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Huub Buis
Donateur
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: CCGT plaatjes gezocht waar te krijgen

Bericht door Huub Buis »

Kars-cnc schreef: 30 mei 2025 19:08 zodat je denkt Korloy te kopen, maar dat is het dan niet
Als ik naar de doosjes van 10 jaar terug kijk, dan stond daar Korloy op met het ™ teken terwijl de doosjes echt niet van Korloy zijn. Ik heb vermoedelijk ook nooit een echte Korloy gekregen. Tegenwoordig staat Korloy ook niet meer genoemd in de titel van de advertentie maar staat er inspected by Korloy op zonder het ™ teken. Het lijkt nog steeds op een echt korloy doosje maar als je de barcode opzoekt op hun site, dan meld Korloy dat die niet van hun is. Desalniettemin ben ik zeer tevreden met de prijs/kwaliteit verhouding en heb ik heel lang gedacht dat een aantal van die doosjes echt van Korloy kwamen.
Voor de SP200 doosjes geldt hetzelfde. Ook die wil ik uitsluiten van "inspected by Korloy" hebben (NC9030). Die kosten tegenwoordig nog maar €5,-- per doosje.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Palmerlivesteam

Bericht door Palmerlivesteam »

Deze heb ik ontvangen:
Afbeelding

Afbeelding
EdingCNC 720 met Wabeco CC-F1200 HS
Autocad 2D sinds versie 9 (1989), voor thuis: CMS Intellicad V12
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

Zien er zo in het doosje goed uit.. met een 0.2 Neusradius kun je ook de fijnere details draaien..

Je weet wel dat deze platen voor Non-Ferro zijn?.. Kwalificatie N, en weet je of ze er ook voor "S" zijn?..
(eigenlijk is het raar.. heel de middag Titanium staan verspanen met Messing Draad... :lol: )
Kars-cnc
Donateur

Bericht door Kars-cnc »

Dat lijken mij toch wel echte Korloy plaatjes👍.
Huub Buis
Donateur

Bericht door Huub Buis »

Kars-cnc schreef: 08 jun 2025 17:52 Dat lijken mij toch wel echte Korloy plaatjes👍.
Dat zijn echt geen korloy plaatjes. Je kunt controleren of de nummers op de doosjes van korloy komen, maar dat is ook geen garantie want die kun je ook kopiëren.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... efrm77qnL4
Als het registered trademark teken niet op de doosjes staat komen zeker niet van Korloy. Is ook raar dan een bedrijf uit zuid korea via AliExpress zijn producten verkoopt.
Desalniettemin, gebruik ik ze al meer dan 10 jaar en ben er tevreden over.
Quepee
Has thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Quepee »

hfjbuis schreef: 08 jun 2025 22:23
Kars-cnc schreef: 08 jun 2025 17:52 Dat lijken mij toch wel echte Korloy plaatjes👍.
Dat zijn echt geen korloy plaatjes. Je kunt controleren of de nummers op de doosjes van korloy komen, maar dat is ook geen garantie want die kun je ook kopiëren.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... efrm77qnL4
Als het registered trademark teken niet op de doosjes staat komen zeker niet van Korloy. Is ook raar dan een bedrijf uit zuid korea via AliExpress zijn producten verkoopt.
Je kan ook gewoon niets zeggen..
Huub Buis
Donateur

Bericht door Huub Buis »

Quepee schreef: 08 jun 2025 23:28 Je kan ook gewoon niets zeggen..
En dan anderen lezers laten denken dat ze het origineel kunnen krijgen voor een fractie van de prijs :?:
Markus
Donateur
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Markus »

Is ook raar dan een bedrijf uit zuid korea via AliExpress zijn producten verkoopt.
Nou zo enorm raar hoeft dat niet te zijn. Heel veel bedrijven laten hun productie doen in China. Wat volgens mij Chinese fabrieken/personen wel eens doen is over produceren (meer dan besteld is) en dan zelf gaan verkopen. Zou kun je de mazzel hebben een product te krijgen dat voldoet aan de kwaliteits eisen van het niet-chinese merk maar niet van de verkoop komt van dat merk. Ik denk dat ik dit heb meegemaakt met producten van THK-Samick ook uit Z-Korea. Maar je kunt er niet vanuit gaan, soms krijg je geweldig, en soms redelijke kwaliteit.

Kort gezegd Chinesen klonen producten en soms heb je de mazzel dat de kloon van dezelfde fabriek komt als het origineel

Greezt,

Markus
Laatst gewijzigd door Markus op 09 jun 2025 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Kars-cnc
Donateur

Bericht door Kars-cnc »

Het kan toch echt wel, Korloy kopen via Ali!

Ik kende de mogelijkheid om de originaliteit te checken bij Korloy niet. Dus zojuist even alle vier doosjes die ik heb liggen ingevoerd; alle vier "Origineel Korloy"!

Korloy verificatie.png

Nu moet ik zeggen, ik heb er destijds wel getracht heel goed na te gaan of het echt Korloy was, omdat ik wist dat er veel imitatie aangeboden wordt. Je mogelijkheden zijn natuurlijk beperkt, maar het viel me op dat sommige aanbieders uitdrukkelijk aangaven echte Korloy te verkopen terwijl andere dit juist niet benoemden en meestal foto's hadden waar het Korloy logo steeds net helemaal te zien was.

Tja, zo gok je wat... Daarbij heb ik overigens wel geaccepteerd dat dat een doosje van 10 stuks 20,- of meer koste i.p.v. bijvoorbeeld 6,95 bij een andere shop...

Bijzonder wel dat de Korloy site aangeeft dat het betreffende product alleen in China verkocht mag worden...
Op mijn doosjes staat overigens gewoon "Korloy Inspected" op de voorkant net als bij Palmerlivesteam.
Plaats reactie