Jumpstarter op een Makita 18v batterij

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Visserman

Jumpstarter op een Makita 18v batterij

Bericht door Visserman »

Ik zie op Ali jumpstarters voor 5 euro die je op een 18 volt makita accu schuift?
Onvoorstelbaar, hoe werkt dat ? :?:
Sven
Contacteer:

Re: Jumpstarter op een Makita 18v batterij

Bericht door Sven »

[kanhetnietlaten]
Vergelijkbaar met een olifant in een mini.
[/kanhetnietlaten]
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Zeg dan niets...
mark3
Donateur
Contacteer:

Bericht door mark3 »

Op YouTube staan filmpjes dat ze 2 lepels in de plus/min sleuf steken en op de polen van de autoaccu plaatsen en starten.
Of het werkt op een koude winterdag met een diesel betwijfel ik.
Supervet

Bericht door Supervet »

Ik zie dat er een 30A zekeringetje in de "startkabel" zit.... daar start je niet zoveel mee helaas. Een brommertje gaat vast wel lukken, maar een motor of auto gaat daar niet van ronddraaien.
Dat ding vormt op de een of andere manier dus de 18V om naar 12V, dat kan vast op meerdere manieren. En dan neemt de stroomsterkte in theorie toe, maar niet heel erg blijkbaar, anders hadden ze er wel een 100A zekering ingefietst.
rien1959
Contacteer:

Bericht door rien1959 »

Ik denk niet dat ze de 18 Volt omvormen. Die Makita accu zakt gelijk door zijn knieën wanneer hij wordt aangesloten. Of de auto ermee kan starten ... ach, alles beter dan niets. De elektronica aan boord van de auto gaat er in ieder geval niet van kapot. Een benzineauto heeft minimaal 8 Volt nodig om een vonk te kunnen maken maar de startmotor is de boosdoener. Gewoon proberen .... :lol:
Kars-cnc
Donateur

Bericht door Kars-cnc »

Ik heb het ding niet opgezocht op Ali, maar ik kan me wel voorstellen hoe het zou kunnen werken.

Zo'n Makita batterij zal zeker niet de benodigde startstroom kunnen leveren maar als je deze batterij (via een omvormertje) op je auto accu klemmen aansluit wordt er lading uit de Makita batterij overgeheveld naar de auto accu.

Stel er gaat 18Vx11A = 200W naar de auto en je wacht 3 minuutjes dan heeft de auto batterij weer 10Wh energie op gedaan. Lijkt niet veel maar is toch genoeg om gedurende ca. 10 seconden de startmotor te laten draaien (10Wh = 36kWs, startmotor 12V x 300A = 3.6kWs).

Ik heb hier even alle verliezen verwaarloost, dus 5 seconden is meer realistisch, maar meestal nog steeds ruim voldoende...
Plaats reactie