3D software

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

veteq
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jun 2007 04:09
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: 3D software

Bericht door veteq »

5 assige Cam software begint volgens mij bij een euro of 10.000, dit is uiteraard incl. CAD pakket,
uiteraard kan je dit alles downloaden, maar naast dat dit strafbaar is, zal geen bedrijf je helpen met het maken van een post-processor. (dit is een soort vertaalmachine tussen Je cam programma en mach3)

Als je de postprocessor zelf wil doen, dit kan, maar je zij geen ervaring met de software te hebben,
reken dan op een erg steile leercurve die minimaal 5 jaar gaat duren en er zijn heeeeel weinig mensen die je even kunnen (willen) helpen, denk dat een uurtje of 3 of 4 per dag ok zal zijn.

Daarnaast is het mechanisch bouwen van een 5 asser een redelijke uitdaging, ook als die alleen kunsstof hoeft te verspanen.

Ik wil je niet ontmoedigen over de 5 asser hoor, maar ik doe het toch.

Zelf ben ik al ongeveer 4 jaar bezig om eigenhandig Solidcam 5 assig simultaan te leren, leuk, alle tutorials etc. gaan perfect. honderden bladzijden help files door gelezen. Maar die postprocessor zelf aanpassen blijft een probleem.
Erg ingewikkeld. Ik heb er nog niet veel vertrouwen in om ook maar na te denken over het bouwen van een 5 asser.
Het ontwerp van een 5 asser is anders dan een 3 asser.

Greetz
Plaats reactie