hollow rotating platform
Moderators: audiomanics, Moderators
-
mickomatsu
- Contacteer:
hollow rotating platform
Hallo Heren
Ik Ben aan het Linken wat de mogelijkheden zijn voor een 4 de as.
Zou dit wat zijn?
Of toch iets met een harmonic drive maken?
Ik Ben aan het Linken wat de mogelijkheden zijn voor een 4 de as.
Zou dit wat zijn?
Of toch iets met een harmonic drive maken?
-
mickomatsu
- Contacteer:
-
mickomatsu
- Contacteer:
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Re: hollow rotating platform
Lijkt me niet heel gek.. 'k kan niet in jouw portemonee kijken, maar ben wel benieuwd naar wat ie kost..
15 boogseconden nauwkeurigheid lijkt me voldoende (da's 0.0167°positioneren en 0.00416° herhaalnauwkeurigheid.. )
Design load lijkt me ook voldoende, maar wat ik wel vreemd vind is het lagere koppel bij een hogere vertraging.. dat zou voor mijn gevoel andersom moeten zijn..
't hebben van een Holle as is wel fijn.. met een Harmonic drive krijg je dat eigenlijk alleen maar voor elkaar als je een Tandriem of tandwiel overbrening gaat gebruiken
Holle assen, daar kun je werk doorheen steken, of een spantang in hangen..
Schroef deze Unit op eenzelfde unit en je hebt een 5-asser..(ik heb iets soortgelijks in de ontwerpfase.. met de Holle as reductoren van DamenCNC)
Overigens.. als je de "boekensteun" wegdenkt.. dan lijken deze dingen wel behoorlijk op die dingen van DamenCNC
15 boogseconden nauwkeurigheid lijkt me voldoende (da's 0.0167°positioneren en 0.00416° herhaalnauwkeurigheid.. )
Design load lijkt me ook voldoende, maar wat ik wel vreemd vind is het lagere koppel bij een hogere vertraging.. dat zou voor mijn gevoel andersom moeten zijn..
't hebben van een Holle as is wel fijn.. met een Harmonic drive krijg je dat eigenlijk alleen maar voor elkaar als je een Tandriem of tandwiel overbrening gaat gebruiken
Holle assen, daar kun je werk doorheen steken, of een spantang in hangen..
Schroef deze Unit op eenzelfde unit en je hebt een 5-asser..(ik heb iets soortgelijks in de ontwerpfase.. met de Holle as reductoren van DamenCNC)
Overigens.. als je de "boekensteun" wegdenkt.. dan lijken deze dingen wel behoorlijk op die dingen van DamenCNC
Ik zie hem op Alie staan vanaf zo rond de €240 met gratis verzending, vind ik nog niet zo een gek bedrag hiervoor....
Komt er alleen nog een stepper of servomotor en driver bij.
Komt er alleen nog een stepper of servomotor en driver bij.
- serum
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
585, incl servomotor en montagebeugel. Hij zit zo hoog in die montagebeugel om ruimte te geven voor een schommel met een 5e as. lijkt mij een mooie optie, mits je die hoogte kwijt kan. Gewoon een planetaire reductie met flensaandrijving is ook prima. het komt bij mij persoonlijk niet voor dat ik door die as heen moet en dat hij perse hol moet zijn. Aan de andere kant zou je dat kunnen gebruiken voor vacuüm/lucht, mocht je dat in je opspannen nodig hebben.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Maar.. als ie hol is.. zit dat je in elk geval niet in de weg als het eens voorkomt.. , en zoals je zelf al aangeeft.. Vacuum erdoor?..serum schreef: 09 dec 2024 09:10 het komt bij mij persoonlijk niet voor dat ik door die as heen moet en dat hij perse hol moet zijn.
die holle spindel geeft je heel veel mogelijkheden om dingen door te voeren, of vast te maken..
mijn vierde as heeft een 14 mm doorlaat.. dus.. ik heb een as waar ik een klauwplaat op kan schroeven, een as waar ik mijn grote spantangen in kan zetten, en ook een Trunnion in kan hangen, en dan nog een asje waar ik Kress spantangen in kwijt kan..ik zou nooit zonder holle as willen..