zo, dat is mooi (gedaan)!
Het Grote 3d geprinte producten topic;
Moderator: Moderators
Re: Het Grote 3d geprinte producten topic;
met vriendelijke groeten,
Henk.
mijn hobby: Bouw full-scale flightdeck Airbus A320
Henk.
Je bedoelt dat je het hele spel hebt geprint? En die 150 uur is dan alleen het printen?hrscharft schreef: 23 okt 2024 02:47 Heb net es aan de gang geweest in excel had namelijk geen idee van hoe lang ik uiteindelijk bezig geweest ben.
al met al kom ik op ruim 150 uur...
yesJe bedoelt dat je het hele spel hebt geprint? En die 150 uur is dan alleen het printen?
Maar zoals je kan zien heb ik hier en daar genoeg geprint om bijna 2 sets samen te stellen en nog 1 keer een uitbreiding voor 5-6 spelers.

Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
waar heb je de print bestanden voor deze catan versie vandaan?
ik vind ze erg mooi
ik vind ze erg mooi
met vriendelijke groeten,
Henk.
Henk.
edit was als pb bedoeld
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Mooi gemaakt dat spel!
Zitten denk ik een aantal ‘tegels’ bij met veel kleur wisselingen!? Dat schijnt veel tijd te kosten begrijp ik..
Print je ze met een aantal samen?
Zitten denk ik een aantal ‘tegels’ bij met veel kleur wisselingen!? Dat schijnt veel tijd te kosten begrijp ik..
Print je ze met een aantal samen?
-
Huub Buis
- Donateur
- Has thanked: 3 times
Ik had deze in de andere richting geprint, vlak op de tafel liggend. Dan is het ding wat sterker.
Of zijn de ribbels op de foto niet van het printen maar van het print bed?
Of zijn de ribbels op de foto niet van het printen maar van het print bed?
There are only 2 limits, the sky and your imagination

Had ze plat gedaan :) wat ik zelf heel leuk vond is dat het m8 schroefdraad getekend in fusion , de m8 bout paste daar gewoon in zonder na tappen
-
Huub Buis
- Donateur
- Has thanked: 3 times
Ik haal er altijd nog een tap doorheen omdat de gaten een "beetje" inzakken als ze zonder support worden geprint. Print je met support, dan is bij grotere laag diktes, de draad een beetje "grof".
There are only 2 limits, the sky and your imagination
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
'k was helaas verhinderd om naar de CNC Meeting te komen, volgende keer beter.. en dat zal dan de BrabantDag zijn..
de "vrijgekomen" tijd maar eens nuttig besteed:

Tadaa!.. Ok.. wat is het?

Welnu, het is passend op de onderkant van de PCB van een Heidenhain Klavier½..
Maar..waarom zou ik zo'n Frame op een PCB schroeven?

Daarom, Dus... Mijn Pokey's Kaartje zit nu dus "Piggyback" op de achterkant van 't klavier.. zo is't mooi één Unit..
de "vrijgekomen" tijd maar eens nuttig besteed:
Tadaa!.. Ok.. wat is het?
Welnu, het is passend op de onderkant van de PCB van een Heidenhain Klavier½..
Maar..waarom zou ik zo'n Frame op een PCB schroeven?
Daarom, Dus... Mijn Pokey's Kaartje zit nu dus "Piggyback" op de achterkant van 't klavier.. zo is't mooi één Unit..
Leuk idee, maar als je het er nu echt professioneel uit wil laten zien dan knoop je al die draadjes ook nog mooi tot een zgn. draadboom.
Vroeger deden ze dat met speciaal bindtouw, tegenwoordig met kleine Ty-Wraps. Het resultaat zal er een stuk beter uit gaan zien, zeker als je de draadlengte ook nog aanpast of de overtollige lengte in de draadboom verbergt.
Vroeger deden ze dat met speciaal bindtouw, tegenwoordig met kleine Ty-Wraps. Het resultaat zal er een stuk beter uit gaan zien, zeker als je de draadlengte ook nog aanpast of de overtollige lengte in de draadboom verbergt.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Dank!. 'k heb nu een Bambu P1S, dus laten we er wat nuttigs mee doen toch?
Da's de volgende stap ja.. vroeger was de bekabeling van mijn Projecten niet echt bepaald netjes te noemen, maar inderdaad, binddraad, of kleine Tie_raps, of... 't mag inderdaad wel wat netter ja.. eerst maar eens een rolletje SNOER bestellen, dan offer ik er wel weer een eindje Soldeertin en een handvol Adereindhulsjes aan.. en dan de draadjes netjes trekken..benkr schreef: 03 nov 2024 17:45 als je het er nu echt professioneel uit wil laten zien dan knoop je al die draadjes ook nog mooi tot een zgn. draadboom.
Dit is in elk geval een flinke vooruitgang, voorheen lag de Pokeys kaart los in de omkasting van het klavier, ingepakt in een plastiek zakske in een dru. ohnee.. dat was Urbanus.. ingepakt in een Plastiek zakske dus, 't werkte, maar 't is niet zoals het hoort..
Een dergelijk frame Frezen is niet al te moeilijk, maar je hebt er wel weer een opspanmalletje voor nodig, eerst de bovenkant frezen, blok omdraaien, onderkant frezen tot het blok op dikte is, dan op de opspanmal om de onderkant te frezen.. omdat er te weini "Vleesch" overblijft om het betrouwbaar vast te klemmen..3D printer Toe ze reskjoe dus..
Dus: Rolletje snoer regelen, Wit is eigenlijk de "Signaal" kleur in mijn besturing op de Beagle, dus wil ik dat hier ook zo aanhouden..
Verder.. heb ik ook nog even in mijn Bakje Heidi knöpfchen zitten grabbelen.. ik had ook al een paar knoppen geprint, omdat een Heidi klavier geen "Windows" knop heeft, en ook geen CapsLock, geen ALT, geen Reset, maar wel een CTRL..dus die moet ik nog even vervangen, en ook de SHIFT vond ik terug..
de "CL" Toets is dus mijn CapsLock, en het "Mapje" is om door de velden "Feed/Speed", "G/M Code" en "Time" te bladeren in EdingCNC, Ik heb het EdingCNC Logo op de Windows knop geboetseerd,
Verder heb ik het "numerieke toetsenbord ook even onder handen genomen.. omdat een Draaibank (mijn EMCO Compact 5 CNC in elk geval) maar 2 assen heeft, had ik de Y, A (IV) en B (V) verwijderd, en daar een ORANJE "F" en de "["en "]" voor in de plaats gezet, alsmede een Spatie, en de Q (Voor Heidenhain Parameters) vervangen door een "#"