Het Grote 3d geprinte producten topic;

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Re: Het Grote 3d geprinte producten topic;

Bericht door andrefc101 »

Arie Kabaalstra schreef: 19 okt 2024 17:32 HSK 25.. 2de handsje.. goed genoeg voor mij..
Dat maakt toch niet uit, HSK is mooi spul! Is het wel een atc?
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

Uiteraard, anders zou ik toch geen ToolClips maken?.. :lol:

Ik heb 2 opties.. of ik monteer em op de Beagle, of ik bouw een nieuwe machine, met 5 assen.. ik denk dat het die kant op gaat, omdat ik ook al een poosje bezig ben met het ontwerp daarvan..

't wordt een soort "Kern" opbouw, dus een "Blok" met de 4de en 5de as aan de voorkant, de X as rails er bovenop, met daarop de Y en de Z-assen.
de X-as rails laat ik aan de rechterkant een stuk doorlopen, zodat ik de daar geplande ATC kan neerzetten.
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Arie Kabaalstra schreef: 20 okt 2024 17:32 de X-as rails laat ik aan de rechterkant een stuk doorlopen, zodat ik de daar geplande ATC kan neerzetten.
Slecht idee, beter een umbrella versie, lekker hoog weg van de spanen en andere zooi.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

't wordt ook een Umbrella, alleen komt ie achter een schuifdeurtje..
Zelfs al zou ik em zonder schuifdeur maken, dan nog is de hoogte waarop ik em monteer belangrijk, niet waar ik de lagers zet.. ofwel.. ik zou er een echte plu van kunnen maken als ik em op een as zet die doorloopt tot onderin het frame..
Ik ga em alleen niet, ook vanwege het idee van dat schuifdeurtje laten bewegen, behalve dan rotatie, ofwel de freeskop gaat naar de wisselaar toe, en niet andersom..

De uiteindelijke hoogte ligt nog niet vast.. dat hangt mede af van de lengte van de gereedschappen die ik erin wil kunnen zetten.. en gezien de beperkte afmetingen van die machine, omdat ik toch alleen maar klein werk doe.

Een Cilinder van Ø180 x 180 lijkt me derhave vooralsnog voldoende..
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Spanen en vloeistof glijders !

Afbeelding
Jampot007

Bericht door Jampot007 »

ewoud schreef: 16 okt 2024 16:30 beste,....
jaja eerst helemaal in de ban van de open source cnc frees. maar dit project is verkocht.
en nu zijn we en gehele andere weg aan het bewandelen maar dit is geen cnc.

maar nu zoek ik iemand die mijn kan helpen spullen te printen....

het gaat om en transport systeem voor munitie hulzen die vanuit en hopper door en sorteer trommel die dat laat vallen in en afstort koker
en dan met inductie (uitgloeien) verwarmd wordt om dan weer te kennen bewerken bij het herladen van de huls.
ik heb alle stl files.
dus ik hoop op hulp naar mooie producten waar ik jaren plezier van kan hebben.
de onderdelen zelf zullen niet echt warm worden maar het zou en meegenomen zijn dit wel te kunnen.
ik heb geen verstaand van maar ik zie mooi afgewerkte spullen alhier in het draadje.
Ik kan het wel voor je printen, maar hou wel rekening met de toleranties door krimp en layer lines inderdaad. Het is wat minder accuraat dan CNC frezen over het algemeen.

Ook esthetisch moet je wel de verwachting hebben dat je een oppervlak hebt met allemaal lijntjes. Word helemaal gebouwd/geprint uit ovalen spaghettislierten 0,2mm hoog 0,4 mm breed moet je maar inbeelden.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Jampot007 schreef: 21 okt 2024 17:53 Word helemaal gebouwd/geprint uit ovalen spaghettislierten 0,2mm hoog 0,4 mm breed moet je maar inbeelden.
eh.. je kunt ook je laaghoogte wat lager zetten.. 'k heb vandeweek een paar onderdeeltjes geprint met laaghoogte 0.08mm
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

Adaptieve laaghoogte. Hoge lagen waar het kan en kleine laaghoogtes waar er een grotere schuinte is. Met een 0,6mm nozzle kan je dan aardig gang maken. (als je flow niet al te hard begrensd wordt, 25 a 30mm3/s is prima bij ~250mm/s.

Daarnaast is de fuzzy skin een goede manier om laagdiktes van 0,2mm nog prima acceptabel uit te laten komen. (de fuzzy skin zet wel de rem op de snelheid van de buitenste laag) Even spelen met de settings en je komt voor ~85% in de buurt van de textuur van je printbed. Ik kan ook prima kijken naar een evenredige laagdikte. Onderdeel van het productieproces.
Jampot007

Bericht door Jampot007 »

Arie Kabaalstra schreef: 21 okt 2024 18:06
Jampot007 schreef: 21 okt 2024 17:53 Word helemaal gebouwd/geprint uit ovalen spaghettislierten 0,2mm hoog 0,4 mm breed moet je maar inbeelden.
eh.. je kunt ook je laaghoogte wat lager zetten.. 'k heb vandeweek een paar onderdeeltjes geprint met laaghoogte 0.08mm
ja dat klopt maar ik heb zn bestanden niet gezien, als het een hoop is ben je met 0,08 een tijd bezig. Mijn meest gebruikte instelling is 0,2. goede afweging tussen snelheid en mooi.

En je kan natuurlijk zo mooi mogelijk iets printen maar het blijft een FDM 3D print wat voor mensen die nooit een FDM 3D printje in hun handen hebben gehad wat tegenvallend kan overkomen.
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Afvalbak naast de snijplank

Afbeelding
Arie Kabaalstra
Contacteer:

handig!.. mijn snijplank is alleen niet zo dik..(ik moet eigenlijk eens wat restjes Kops Beukenhout aan elkaar lijmen), je moet alleen de afvalstukjes bieten niet zo hard naar rechts schuiven.. er zitten wat vlekjes op de muur.. :mrgreen:
hrscharft
Contacteer:

Bericht door hrscharft »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

all DONE!
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Nice!.. ik ken het spel niet.. maar het zien van dit.. "doe me een bakkie koffie, en leg me de regels even uit.. "
'k heb ook mooie voorbeelden gezien van 3D geprinte spelletjes 4 op een rij.. iets wat ik vroeger eindeloos speelde met mijn zusje, dat is voor mij zonder AMS nog wel te doen.. maar dit is even andere eh.. koffie..
hrscharft
Contacteer:

Bericht door hrscharft »

Heb net es aan de gang geweest in excel had namelijk geen idee van hoe lang ik uiteindelijk bezig geweest ben.
al met al kom ik op ruim 150 uur...
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Plaats reactie