Chiller CW-3000 drainage dop

Als je wat zoekt kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren of neem anders contact op! De berichten worden automatisch verwijderd na 6 maanden!!!

Moderator: Moderators

vox67
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 nov 2011 14:26
Locatie: Hoogeveen

Re: Chiller CW-3000 drainage dop

Bericht door vox67 »

Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 441
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Chiller CW-3000 drainage dop

Bericht door P1-Engineering »

Misschien een wat simpele gedachte, maar er lijkt voldoende vlees op de tule te zitten om er inwendig draad in te tappen?. Als de ID in de buurt zit van een standaard metrische draad zou ik dit iig overwegen. Standaard boutje met teflontape moet dan toch wel dicht zijn. Of nog mooier, als je een NTP tap hebt.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Chiller CW-3000 drainage dop

Bericht door remon_v »

Ik heb een 2de (incomplete) chiller aangeschaft enkel voor de dop voor een paar tientjes… blijkt de dop een andere maat te zijn :lol:. Zit er toch wat verschil in de CW-3000 chillers. De incomplete miste de in en outlets, dus die heb ik nu overgezet. Hopelijk is het nu opgelost.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Chiller CW-3000 drainage dop

Bericht door remon_v »

Fittingen overgezet, gevuld met gedestilleerd water vermengd met (roze) koelvloeistof van de Action en het werkt weer... eindelijk!
Nu is de andere incompleet, wanneer ik weer wat meer tijd heb zal ik die proberen te fixen... dus het probleem van die dop blijft.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Chiller CW-3000 drainage dop

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik ga echt geen 3 pagina's terug lezen, maar wat is nu precies het probleem?
Weet je inmiddels de juiste maat?
Je zou een rubber schijfje kunnen nemen, dat met een passende moer er tegen aan drukken.

Eerlijk gezegd zou ik dat niet doen, ik zou een malletje maken, en een passend propje gieten van silicone rubber. :lol:
(maar goed ik wil soms ook wel wat overdrijven)

Maar een nieuwe doorvoer monteren met maten waar je wel mee uit de voeten kunt kan natuurlijk ook.
Ik neem aan dat het gewoon een standaard tankdoorvoer is, die kun je nu demonteren, en daarmee onder de arm naar de betere bouwmarkt of installateur voor een passende moer.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie