Welk SolidWorks CAM-dialect past het best bij USBCNC

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Welk SolidWorks CAM-dialect past het best bij USBCNC

Bericht door Arie Kabaalstra »

Op zich, is het aangeven van Features en dan de bewerkingen erop zetten ook de "Modus Operandi" van CamBam, en eigenlijk bevalt me die werkwijze prima, omdat je heel duidelijk aangeeft wat, en hoe het bewerkt moet worden..

Dat wil zeggen.. Voor Features zoals gaten, contouren en pockets volstaat een 2D DXF, wil je 3D, dan kun je er ook een STL model in zetten, en de Edges detecteren, en desnoods projecteren op een vlak, meestal doe ik dat in mijn CAD pakket, door gewoon aanzichten te maken op een tekening, en die als DXF op te slaan, en te importeren naar CamBam..
Ik geef toe, dat klinkt allemaal wat omslachtig, maar het geeft je wel overzicht van wat je aan het doen bent..
3D werk is goed te doen met CamBam.. maar goed.. dat zeg ik ook omdat ik al sinds 2007 met CamBam werk, en dan weet je ook wel waar je het moet zoeken..
DirkSchipper
Berichten: 828
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Welk SolidWorks CAM-dialect past het best bij USBCNC

Bericht door DirkSchipper »

Ik heb als absolute beginner (geen technische opleiding gehad) mijn eigen frees gebouwd.
Voor echt 3D-frezen heb ik ooit DeskProto aangeschaft. Die hebben een zgn. hobby-licentie. Dan krijg je de meest uitgebreide versie voor een kwart van de prijs. Groot voordeel: zelfs een absolute newby als ik kon er direct bruikbaar mee overweg.
https://www.deskproto.com/order/prices.php
Plaats reactie