Servo foutmelding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo foutmelding

Bericht door serum »

remon_v schreef: 04 mar 2024 12:18 Hij is toch wel de Fusion expert op het forum?
Verre van denk ik..

Fusion hangt voor de 3d bewerkingen onderhuids aan een STL, (misschien ondertussen wel 3mf, geen idee) van dat model kan je de nauwkeurigheid instellen. (tolerance) Vervolgens kan je ook instellen hoeveel de CAM weer van dat model af mag wijken (smoothing). met de komst van vlottere controllers is het niet zo'n probleem meer. wat zijn nou een paar regels tekst. Netjes is het allemaal niet. Maar hey, STL wint sowieso geen miss verkiezingen..

Kan ook zijn dat er een scheve verhouding ingesteld is tussen tolerance en smoothing. Standaard wil je de smoothing gelijk aan of kleiner dan de tolerance.

Ah, quepee had ook pauze.

Ik heb wel eens meegemaakt dat met een nauwkeurigere tolerantie er ineens gebruik gemaakt werd van G2/G3 ipv harde coordinaten om de cirkel te maken. Heel apart. Of dat nu nog zo is weet ik niet, was een jaar of 5 terug.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Servo foutmelding

Bericht door andrefc101 »

Arie Kabaalstra schreef: 04 mar 2024 11:54
remon_v schreef: 04 mar 2024 11:14 Waar haalt Fusion die F40000 vandaan?
in mijn CAM software hoef ik dat niet in te stellen.. een Retract is ALTIJD G0
Waarom ga je er direct van uit dat het aan de software ligt? Beetje gemakkelijk weer…. ook de gebruiker kan een fout maken.
Oh…. vergeten iets in te stellen. Ja, altijd waardeloos die gratis software, beter de betaalde versie nemen zeker 😏

Trouwens, mijn Chinese controllertje is wel zo bijdehand dat wanneer de voedingssnelheid boven zijn kunnen gaat, dat deze de max ingestelde waarde pakt. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn…
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Servo foutmelding

Bericht door zeeschuim »

syntec
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Servo foutmelding

Bericht door andrefc101 »

zeeschuim schreef: 04 mar 2024 20:24syntec
Komt uit Taiwan
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Servo foutmelding

Bericht door remon_v »

Quepee schreef: 04 mar 2024 12:35 Als je de tolerance hoger zet naar 0.1 of 0.2 maakt hij minder code.
Dankje, weer wat geleerd!
serum schreef: 04 mar 2024 12:36 Fusion hangt voor de 3d bewerkingen onderhuids aan een STL, (misschien ondertussen wel 3mf, geen idee) van dat model kan je de nauwkeurigheid instellen. (tolerance) Vervolgens kan je ook instellen hoeveel de CAM weer van dat model af mag wijken (smoothing). met de komst van vlottere controllers is het niet zo'n probleem meer. wat zijn nou een paar regels tekst. Netjes is het allemaal niet. Maar hey, STL wint sowieso geen miss verkiezingen..

Kan ook zijn dat er een scheve verhouding ingesteld is tussen tolerance en smoothing. Standaard wil je de smoothing gelijk aan of kleiner dan de tolerance.
Ik wist niet dat Fusion hangt aan STL (of 3MF). Dat van die tolerance en smoothing is wel handig om te weten!
Plaats reactie