Elliott 8 - 20 vlakslijper

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door Oscar f1 »

Ik heb een Elliott 8 - 20 vlakslijper op het oog,
maar de verkoper kan mij iet vertellen wat dat ding weegt.
29.1.jpg
,
Heeft iemand een idee hoe zwaar dat is ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jan 2008 02:07
Locatie: Beilen

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door salautom »

met vriendelijke groeten,

Henk.

mijn hobby: Bouw full-scale flightdeck Airbus A320
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door Arie Kabaalstra »

Mooi machientje, maar maakt het eigenlijk uit hoe zwaar ie is?.. Ik heb een ABA FF450, die is een haartje groter dan deze, en die weegt "1½ keer Dieplood", maar hij staat momenteel nog gewoon op een pallet, en was dus gewoon te verplaatsen met een Palletwagen.
of je em daar af gaat krijgen met een Motortakel is de vraag.. motorblokken zijn doorgaans wat lichter.

Als de verkoper er vanaf wil, zal ie em toch op een pallet moeten zetten..en dat ding is ook niet vanzelf bij em terechtgekomen..
Hoe je'm dan zelf van dat pallet af moet krijgen?.. dat is een vraagstuk waar ik ook nog mee zit.

Volgens het interweb weegt de mijne een 600 Kg, daar zal deze niet ver vanaf zitten,hou rekening met minimaal 500.
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door Oscar f1 »

Dat is nog best pittig tussen de 500 en 1000 kg.
Ik denk niet dat ik dat zelf kan gaan vervoeren met mijn bus ( LT28D uit 1986)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door Arie Kabaalstra »

Moet je ook niet willen.. strikt genomen zou ik met een aanhanger die slijpmachine van mij ook hebben kunnen ophalen.. alleen zag ik het niet zitten om met 600 Kg "aan de haak" vanuit Braboland naar Fryslân te rijden..
voor de spreekwoordelijke handvol kralen (<€100) heb je dat ding binnen 2 dagen per vrachtwagen aan je deur.. daar ga ik niet voor tobben..
de Draaibank (EMCOturn 120) heb ik ook gewoon per vrachtwaggel aan laten rukken.. Palletwagen heb ik hier, maar hij had er ook een.. Daar heeft ie het ding mee uit de wagen getrokken, kleppie laten zakken, en naar binnen gerold.. krabbel voor ontvangst, Dankuwel&totziens..Eten?.Ja.. er zit een goede visboer in Hylpen!.(Hindeloopen).. Fijne dag & Eetsmakelijk!

Ik neem aan dat je zelf ook wel over een Palletwagen beschikt, zo niet, dan zul je de vervoerder moeten vragen om het ding op de door jou aangegeven plaats te droppen.. daar doen ze niet heel moeilijk over in het algemeen..
Michel
Berichten: 220
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door Michel »

Hoe je'm dan zelf van dat pallet af moet krijgen?.. dat is een vraagstuk waar ik ook nog mee zit.
Ik zat met het zelfde probleem freesbank uit België laten komen ,na veel zweet druppels in de garage op zijn plaats gezet , en dan nog van de pallet af halen , ruim 1300 kg.

Als eerste de gaten waar de machine voeten moeten komen vrij maken
25143

Daarna lange draadeinden thv de montagegaten van de machine voeten monteren ,wel voor zorgen dat er iets van een voet onder zit ,anders wordt het instabiel

25144

Dan kan je de machine omhoog vijzelen , je schroefdraad goed invetten je wil niet dat deze vast loopt

25145

De pallet kan je er nu onderweg zagen
25146

Nu met een palletwagen de machine een stukje omhoog krikken ,de goede machine voeten monteren
En de machine staat op zijn voetjes....
25147

Wel op het gewicht en de stabiliteit letten
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 251
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door André-R »

Kan je iets van een kettingtakel aan een balklaag maken ? Ik heb mijn AI hembrug zo op z'n plek gekregen: Af aanhanger op een kar met 8 grote bokwielen, op de plek waar de draaibank moest komen, een ipe profiel van 2.5meter aan de balklaag geschroefd, draaibank ongeveer op z'n plek gereden, ipe balk vervolgens met balken strak ondersteund,toen met een kettingtakel aan de ipe balk, opgetakelt, kar eronder vandaan en laten zakken. Maar bij iedereen is het natuurlijk weer anders...bij mij werkte het zo
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door andrefc101 »

Arie Kabaalstra schreef: 05 mar 2024 11:08 MEten?.Ja.. er zit een goede visboer in Hylpen!.(Hindeloopen).. Fijne dag & Eetsmakelijk!
Ik denk dat hij bedoelde dat jij een uitsmijter voor hem moest maken. Maar dat zat er natuurlijk niet in…. das te gek voor Fryslân.
Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 213
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door Quepee »

Gouwe tip zet ze op wieltjes heerlijk straks met mooi weer lekker buiten gaatjes boren !

Afbeelding
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 251
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door André-R »

Quepee schreef: 05 mar 2024 12:49 Gouwe tip zet ze op wieltjes heerlijk straks met mooi weer lekker buiten gaatjes boren !

Afbeelding
ehh het gaat over een vlakslijper van een ton .
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Elliott 8 - 20 vlakslijper

Bericht door hugo stoutjesdijk »

André-R schreef: 05 mar 2024 13:49 ehh het gaat over een vlakslijper van een ton .
Ja, dus, het zijn geen Euro's. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie