Hydraulische kantbank

Als je wat zoekt kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren of neem anders contact op! De berichten worden automatisch verwijderd na 6 maanden!!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Hydraulische kantbank

Bericht door Firehunter »

Ik moet een kantbank retrofitten voor een klant, maar deze machine is nog in gebruik. Daarom zoek ik een (kleine) hydraulische kantbank voor het ontwikkelen en testen van de retrofit. Machines met een elektronische storing/defect mogen dus ook aangeboden worden, omdat ik toch alle elektronica ga vervangen. Mechanisch en hydraulisch moet hij wel volledig in orde zijn. Een kantbank met Delem DA-22 heeft mijn voorkeur, maar andere besturingen mogen ook aangeboden worden.
VDFman
Donateur
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:23

Re: Hydraulische kantbank

Bericht door VDFman »

Ik heb zo geen kantbank in de aanbieding maar ben wel benieuwd met welke besturing je zo'n machine gaat voorzien. Ik heb zelf een kantbank met een oude Delem DA-22 besturing en die houdt de bovenram toch perfect evenwijdig. Ziet er simpel uit maar lijkt me toch lastig om dat goed te laten werken.
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Hydraulische kantbank

Bericht door Firehunter »

Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik de retrofit eerst voor eigen gebruik wil ontwikkelen. Ik ben van plan om hiervoor een PLC te gebruiken. Welk merk/type PLC weet ik nog niet, dit ben ik nog aan het uitzoeken.

Het is de achter aanslag die op dit moment sowieso defect is bij de machine van de klant. Dit is wel makkelijk op te lossen. Maar als ik dan toch een PLC ga gebruiken, ga ik liever direct de hele besturing doen. Deze kantbank heeft aan beide kanten een lineaire encoder om hem recht te houden.
VDFman
Donateur
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:23

Re: Hydraulische kantbank

Bericht door VDFman »

De patiënt is toevallig een Darley?
Mijn machine had ook problemen en ik was van plan om een Unitronics te gebruiken. Die hebben bijpassende servo-motoren dus dat is een makkie voor de achteraanslag. Blijft over een stukje programma wat dan een PID regeling moet zijn neem ik aan. Zit ook in de Unitronics maar heb ik nog nooit gebruikt.
Uiteindelijk toch nog de Delem kunnen fixen maar ooit zal ik er wel aan moeten geloven ben ik bang.
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Hydraulische kantbank

Bericht door Firehunter »

Het gaat inderdaad om een Darley. Mooie machines, vrijwel onverwoestbaar, behalve de elektronica. Maar daar hebben alle oude machines last van. Unitronics kende ik nog niet. Maar er is in principe genoeg keuze: Siemens, Mitsubishi, Schneider, Wago, Phoenix Contact, Omron, Beckhoff...
Plaats reactie