LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - gearriveerd

LinuxCNC kan hier besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 251
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door André-R »

Helemaal top. dank, Peter !!
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door MeMoRy »

Ok, voor de zekerheid maar de rpi4b 4gb besteld
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door Tolp2 »

@MeMoRy, benkr, pep: kunnen jullie bevestigen dat jullie twee sets BOBs nodig hebben]. Eventueel wilt Jan namelijk ook nog een set.

Vandaag een mail gekregen van JLCPCB: de HCT245-bypass kan niet geproduceerd worden en vereist aanpassing. De breekrandjes (mouse-bites) kunnen niet in flex-board worden gerealiseerd, die moet ik dus verwijderen. Ik denk dat flex-board ook met een schaar kan worden geknipt, want het is maar 0.11 mm dik.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door benkr »

Tolp2 schreef: 23 nov 2023 21:40 @MeMoRy, benkr, pep: kunnen jullie bevestigen dat jullie twee sets BOBs nodig hebben]. Eventueel wilt Jan namelijk ook nog een set.

Vandaag een mail gekregen van JLCPCB: de HCT245-bypass kan niet geproduceerd worden en vereist aanpassing. De breekrandjes (mouse-bites) kunnen niet in flex-board worden gerealiseerd, die moet ik dus verwijderen. Ik denk dat flex-board ook met een schaar kan worden geknipt, want het is maar 0.11 mm dik.
Ja, ik wil graag v an alles 2 sets, inclusief die HCT 245 bypass printjes. Ik denk inderdaad dat die printjes goed met een schaar kunnen worden geknipt.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door MeMoRy »

Nee hoor geef die andere maar aan Jan
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door Tolp2 »

MeMoRy schreef: 23 nov 2023 22:55 Nee hoor geef die andere maar aan Jan
Top, dank je wel!
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door Tolp2 »

De onderdelen voor de BOBs zijn zojuist besteld, dus die komen ook voor de Kerst deze kant op.

De eerste pakketten van Ali zijn in het vliegtuig gestopt: dit zijn de LED-kaarten en de connectoren. Helaas wil JLCPCB nog niet echt meewerken met de PCB's, ze hadden nog meer klachten over de flex-boards. Daar zit dus nu wat vertraging op.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
pep
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 sep 2021 20:39

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door pep »

De black friday RPI is al binnen, een rpi4 met 4mb. Alleen het geheugenkaartje vergeten mee te bestellen. Nou ja, alles op z'n tijd.

Ben benieuwd wanneer ali leveren zal!
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door Tolp2 »

pep schreef: 25 nov 2023 17:55 De black friday RPI is al binnen, een rpi4 met 4mb. Alleen het geheugenkaartje vergeten mee te bestellen. Nou ja, alles op z'n tijd.

Ben benieuwd wanneer ali leveren zal!
Ik ben benieuwd of je het red met 4 MB :mrgreen:. Maar mooi dat ze het snel leveren.

Verwachting is nu dat levering van Ali rond 30 november zal zijn. Voor JLCPCB is het nu ook in productie. De assembly van de HUB75HAT is maatgevend. Dit duurt zeker nog 5 dagen, daarna nog een week verzendtijd. Dus het zal allemaal rond 10 december binnen zijn.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
pep
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 sep 2021 20:39

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door pep »

Mocht het allemaal niet lukken dan mag de rpi verder spelen in de huis accu als energie handelaar.. Ook een project voor de kerst... Ik hoef deze kerst niet naar buiten :lol: :lol:
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door hainjedaf »

pep schreef: 25 nov 2023 17:55 De black friday RPI is al binnen, een rpi4 met 4mb. Alleen het geheugenkaartje vergeten mee te bestellen. Nou ja, alles op z'n tijd.

Ben benieuwd wanneer ali leveren zal!
Koop op aliexpress een USB to SATA behuizing voor een SSD.
Duw daar een goedkoop ssd-tje in en boot je pi daarvan.

vb:
https://nl.aliexpress.com/item/10050058 ... gKUIgDeBD7

Veel betrouwbaarder dan sd-klaarten
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
clements
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door clements »

Als er nog onderdelen voor een axis Bob is, dan hou ik m ook aanbevolen.😎
ASS-U-ME
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door MeMoRy »

pep schreef: 25 nov 2023 17:55 De black friday RPI is al binnen, een rpi4 met 4mb. Alleen het geheugenkaartje vergeten mee te bestellen. Nou ja, alles op z'n tijd.

Ben benieuwd wanneer ali leveren zal!
Haha, dat had ik met de micro HDMI kabel. Was ik even vergeten
hainjedaf schreef: 25 nov 2023 21:48 Veel betrouwbaarder dan sd-klaarten
Daar is niet waar. Goedkope SSDs (ik bedoel dus de écht goedkope, bijv van ali) zijn super onbetrouwbaar. Daar zitten soms zelf gewoon goedkope flash kaartjes in.
Hetzelfde geldt voor sd kaarten: ook daar is goedkoop duurkoop, omdat je je data ineens kwijt kan zijn. Er zijn echter ook kwaliteits SD kaarten die betrouwbaar zijn.

Het probleem bij een OS draaien vandaf een SD is dat de OS continu kleine lees en schrijf acties doet. Daar houden SD kaarten niet zo van, want elke cell heeft maar een beperkt aantal schrijfacties die hij aankan, daarna wordt het onleesbaar. Raspbian is een Linux kernel die geoptimaliseerd is om dat dus niet te doen, maar andere kennels zijn dat meestal niet. Dus dat zou een reden zijn om een SSD te pakken. Het wordt een allemaal wel een stukje logger door.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door Kjelt »

pep schreef: 25 nov 2023 17:55 Alleen het geheugenkaartje vergeten mee te bestellen. Nou ja, alles op z'n tijd.
Even langs de Action, €6

https://www.action.com/nl-nl/p/2557752/ ... dhc-kaart/
Plaats reactie