Kunstof Knoppen graveren

Alles over hoe moet ik laseren incl materialen en andere vragen

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kunstof Knoppen graveren

Bericht door hainjedaf »

Waarom ga je niet uit van standaard keyswitches?

Dan kan je bij de betere chinees gewoon toetsenbord knoppen bestellen in kleur en/of met opdruk naar wens.
Doen ze ook nog in elke wenselijke kleur. En dan heb je gewoon knopjes van het model computertoetsenbord.

En die keyswitches die gaan over het algemeen een mensenleven mee en zijn en-gros te koop in ict/electronicaland.
En zijn er in elke voor van haptische gevoel bij het indrukken.
Van zompig en onhoorbaar tot 'de buurman 3 straten verder hoort me een programma inhameren'.

Er zijn idioten die een 'Windings'-font toetsenbord hebben gemaakt op die manier.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Kunstof Knoppen graveren

Bericht door Arie Kabaalstra »

janplastiek schreef: 21 nov 2023 18:10 De kunststof moet ook laserbaar zijn, gewone pom kan je niet laser markeren wel snijden, laserbare pom wel. Hier zit een vulstof in die verkleurd door warmte.

https://www.ensingerplastics.com/nl-nl/ ... h-lm-white
Ik heb eerder al begrepen dat ABS zich ook prima laat Laseren.. en dat is ook als plaat materiaal wel te verkrijgen..
Zoals ik het nu in mijn hoofd heb:

Het Toetsenbord dat ik nu in mijn hoofd heb heeft een Reeks zwarte toetsen, en een aantal toetsen in een andere kleur, Ik denk aan Blauw.
Voor een reeks toetsenborden, heb ik dus één plaat blauw, en een paar platen zwart nodig, en.. mogelijk een stukje Groen, en een stukje Rood.
'k maak een "Matrix" aan voor de diverse kleuren, zo dat het aantal overeenkomt met 1, 2 of meer toetsenborden, Programma maken, plaatje in de machine, Start Heien, Koffie, na de koffie de plaat omdraaien, en dan de andere kant doen.. Da's allemaal niet heel spannend.

Als ik het dan moet laten Laseren, dan maak ik ook wel een "Tray" waar de Graveur een doos knopjes in de goede kleur in kan scheppen, Laserbestandje heeft dan de afbeeldingen voor één zo'n Tray, per toetsenbord.., mogelijk zelfs alle kleuren in één tray.. ook leuk als dat kan met diverse instellingen voor diverse kleuren..
Plaats reactie