Alu-profile-based enclosed 250x150x100 desktop CNC

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Alu-profile-based enclosed 250x150x100 desktop CNC

Bericht door Kjelt »

Jacek schreef: 05 nov 2023 23:07 Deze hall-effectsensoren zijn vrij goedkoop, ongeveer 7 euro per stuk, en erg klein. Ik bereikte een zeer goede herhaalbaarheid, op micrometerniveau.
Interessant, wil je het typenr delen?
JBWorxStudio vond de hall sensor juist tegenvallen tov inductieproxy en optische vorksensor,
misschien heeft hij dan toch een te lage voedingsspanning gebruikt:

https://www.youtube.com/watch?v=7P6a_aWgm2E
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Alu-profile-based enclosed 250x150x100 desktop CNC

Bericht door hfjbuis »

Kjelt schreef: 06 nov 2023 09:14 JBWorxStudio vond de hall sensor juist tegenvallen tov inductieproxy en optische vorksensor,
misschien heeft hij dan toch een te lage voedingsspanning gebruik
Bij het testen van mijn hall proxy's (NJK-5002C,NJK-5001C) heb ik geen verschil in herhaalnauwkeurigheid gevonden met de voedinspanning (5 of 24V). Wel hadden de proxy's bij 24V 10 minuten tijd nodig om op te warmen. Dit zal wel door de serie weerstand van het ledje komen dat bij een hoger voeding ook feller gaat branden.

Als losse hal gebruik ik een 3144. Die is, omdat mijn huidige proxy's voldoen, niet verder gekomen dan een test op het bureau. De sensor schakelt zonder extra componenten een Arduino ingang.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Jacek
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2020 17:20
Contacteer:

Re: Alu-profile-based enclosed 250x150x100 desktop CNC

Bericht door Jacek »

Ik gebruik deze:

https://www.tme.eu/nl/details/55100-3m- ... ittelfuse/

en voorzie ze van 24 volt. Bovendien benadert de magneet ze vanaf de zijkant, niet vanaf de voorkant. Op deze manier heeft het analoge transiënte signaal in de sensor een steilere rand, denk ik.

Tussen haakjes. Het 4t deel van de video is live. Veel beeldmateriaal van echte prestaties en kwaliteit van de onderdelen. Genieten!
Jacek Tylenda - Ik hou van CNC-machines!
Plaats reactie