Ali express nieuwe weblook

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Ali express nieuwe weblook

Bericht door benkr »

Zijn jullie ook zo tevreden over de nieuwe look van Ali?
Ik vindt het er echt niet uitzien en ook niet fijn om in te zoeken, ik heb het idee dat het echt gemaakt is voor de telefoon en niet voor gebruik op een laptop of zo.
Of ligt het ook nu weer aan mij?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 06 okt 2023 23:45 Zijn jullie ook zo tevreden over de nieuwe look van Ali?
Nee niet echt :evil:
ik heb het idee dat het echt gemaakt is voor de telefoon en niet voor gebruik op een laptop of zo.
Daar zou je bestveens gelijk in kunnen hebben. Niet al te lang geleden hebben ze de Ali-app gelanceerd voor de telefoons, dit zou wel eens een ordinaire 1:1 kopie daarvan kunnen zijn zodat ze nog maar één stuk software hoeven te onderhouden.
Het zal wel met de markt te maken hebben, de meeste mensen bestellen via hun telefoon onderweg, jongeren gebruiken hun pc alleen nog om te gamen.

Ja het ligt aan ons Ben, we worden oud en waarderen de verandering van nieuwe GUIs niet meer ;-)
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door Kjelt »

Als ik naar de global site .com ga krijg ik meer items te zien per pagina, misschien zijn ze nog aan het experimenteren om de look aan het gedetecteerde OS aan te passen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Waarschijnlijk ben ik niet verslaafd genoeg om er iets opvallends aan op te merken. Als je me zou vragen wat het verschil is, zou m'n antwoordzijn. "Iets meer blauw dan rood" zijn. :lol:

Er worden overal steeds layouts aangepast, de meeste veel ingrijpender dan deze.
Die jongere ontwikkelaars willen ook hun menig laten gelden, net als ontwerpers van producten, daar moet ook steeds iets nieuws komen. Zelfs als het product z'n ultieme bedieningsgemak bereikt heeft moeten ze het aanpassen, dus slechter maken, want beter kan gewoon niet meer.
Waar ik me veel meer aan erger dat ze overal cookies voor gebruiken, behalve voor het een beetje handig onthouden van je eigen voorkeur. (algemeen, niet specifiek Ali)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door MeMoRy »

Niet te simplistisch denken. Alibaba, de eigenaar van Aliexpress is een bedrijf met een beurswaarde van meer dan vijfhonderd miljard dollar en heeft honderdduizenden werknemers. Het is niet alsof ze 'maar wat doen'. Daar is geen ruimte voor dat soort "cowboy gedrag". Over al dit soort wijzigingen wordt door heel veel mensen nagedacht, in verschillende teams, vaak zelfs in verschillende landen.

Wat ze nu waarschijnlijk hebben gedaan, is de site afstemmen op de grootste doelgroep. Ik vermoed dat dat de groep is die je ook in de action, big bazar (rip) en wibra ziet e.d.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door benkr »

Vandaag ziet het er al weer een heel stuk beter uit, gisteren kreeg ik schermen vol met plaatjes die in de breedte flink waren ingekrompen, zo erg dat je eigenlijk niet kon zien wat er werd aangeboden, nu zijn het weer begrijpelijke plaatjes.
Ja, het is wel helemaal anders, maar hier kan ik nog wel mee leven, de outlook van gisteren helemaal niet.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Weet je zeker dat het gisteren niet gewoon tijd was om naar bed te gaan, dat je de boel een beetje slechter ging zien. :lol: ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 07 okt 2023 12:31 Weet je zeker dat het gisteren niet gewoon tijd was om naar bed te gaan, dat je de boel een beetje slechter ging zien. :lol: ;-)
Nee daar was het nog veel te vroeg voor, hoewel ik er gisteren niet laat in lag.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef: 07 okt 2023 12:53
hugo stoutjesdijk schreef: 07 okt 2023 12:31 Weet je zeker dat het gisteren niet gewoon tijd was om naar bed te gaan, dat je de boel een beetje slechter ging zien. :lol: ;-)
Nee daar was het nog veel te vroeg voor, hoewel ik er gisteren niet laat in lag.
Dus jij wilt met je blauwe ogen beweren dat die beurgenoteerde multinational zomaar even een slordige website in de lucht gezet heeft, en die binnen 24 uur maar weer snel aangepast omdat het toch niet zo functioneerde als zou moeten. :mrgreen:
Stelletje amateur cowboy's.
Blijkbaar toch niet zo goed nagedacht door heel veel mensen. Zal wel een hikje in de tijdzone gezeten hebben.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door Kars-cnc »

hugo stoutjesdijk schreef: 07 okt 2023 13:11 Dus jij wilt met je blauwe ogen beweren dat die beurgenoteerde multinational zomaar even een slordige website in de lucht gezet heeft, en die binnen 24 uur maar weer snel aangepast omdat het toch niet zo functioneerde als zou moeten.
Kan maar zo... Voor mijn auto is er gemiddeld elke 1 a 2 maand een software update. Vaak merk ik geen verschil, de wijzigingen zullen in details zitten die ik niet gebruik. Maar soms is er iets heel raars na zo'n update. Ik maak me daar niet meer druk over, ik weet inmiddels dat er dan binnen 1 of 2 dagen weer een update is :lol:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door serum »

Zo is het net Kars. Waar ik mij dan wel donkerrood aan kan ergeren is de bankierapp voor rabobank zakelijk. Probeer voor zakelijk maar eens je rekeningafschriften voor een bepaalde periode te downloaden als PDF in die top-app. Vind je niet zonder de zoekfunctie te gebruiken. En zo zijn er wel wat meer dingen die domweg niet werken zoals ze horen. En het is maar de vraag of het na een nieuwe update wel werkt of wat ze dan per ongeluk afgebroken teruggestopt hebben.

Tot nu toe vind ik die aliexpress pagina prima. Je bespaart er geld mee en het wordt je vreselijk handig gemaakt om iets uit China te kopen. Daarnaast is dat nieuwe combined shipping echt een verademing. (7-10 dagen, vanuit china)

Dat je even je schouders op moet halen voor een nieuwe layout kan geen kwaad. Volgens mij waren de klachten over marktplaats destijds ook niet mals.

Hinderlijker vind ik het de laatste maand dat wanneer ik ergens op zoek op de Alie website dat ik dan een lege pagina krijg met 10 pagina's aan lege resultaten. Soms zitten de resultaten dan op pagina 4 of 6, of 2 of 3... En kennelijk vind Alie ook dat ik vreselijk om een plastuit verlegen zit, waar ik ook op zoek, ik krijg plastuiten voor haar, zodat ze ook staand kan ontlasten als resultaat. Zegt denk ik wat over je zelfvertrouwen of je dat kwetsend of lachwekkend vindt. Of de voorkeur voor aanbieders in je zoekresultaten die Alie meer betalen dan de aanbieders die je niet te zien krijgt. Ik zoek meestal met Google op 'blablazoekopdrachtvooralieblabla aliexpress' en dan op plaatjes, dan kom ik wel meteen bij een wat minder gefilterd resultaat is mijn ervaring.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door Kjelt »

hugo stoutjesdijk schreef: 07 okt 2023 13:11 Dus jij wilt met je blauwe ogen beweren dat die beurgenoteerde multinational zomaar even een slordige website in de lucht gezet heeft, en die binnen 24 uur maar weer snel aangepast omdat het toch niet zo functioneerde als zou moeten. :mrgreen:
Ik heb toevallig net na Bens post te hebben gelezen een screenshot gemaakt en nu weer zie het verschil. Er is eel degelijk vandaag gesleuteld ;-)

Vanmorgen:
Afbeelding

Vanavond:
Afbeelding
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door MeMoRy »

Dat zijn appels en peren. Bij die eerste doe je een zoekopdracht, bij die tweede is het de frontpage.
Als ik een zoekopdracht doe, ziet het er gewoon zo uit als bij die eerste.

Grote platformen roken features trouwens in batches uit. Daarbij krijgt niet iedereen tegelijk updates, of krijgen sommige mensen andere updates dan anderen. Bijvoorbeeld om te testen hoe functies aanslaan.
Dus wees niet verbaasd als het er op iemand anders computer weer anders uitziet. Of in een andere browser.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Ali express nieuwe weblook

Bericht door benkr »

Jammer dat ik geen schermafdruk heb gemaakt, toen ik de eerste keer keek zag het er echt veel belabberde uit. Met de layout zoals die nu is kan ik mee leven, die andere beslist niet.
Plaats reactie