Amazon / China pwm controller

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Amazon / China pwm controller

Bericht door spinningwheels »

Voor buurjongen zijn scootmobiel motor aangedreven trap skelter bij Amazon, een zwaardere PWM controller gekocht, Toch nog bijna 5 tientjes,dan verwacht je toch wel iets wat nog enigszins bruikbaar is.
100 A zou het ding aan moeten kunnen , ruim voldoende voor een 750 Watt 24 volt motor.
Test 1 rustig rondje, dat ding goed.
Test twee, Trappen met dat ding, vol gas, haaks de bocht om en gelijk weer vol. Dat duurde 30 sec.
Regelaar schijndood, Ding los zat er een miniscuul stripje in wat als zekering moest dienen, o op het oog nog minder dan wat er in een 15 A steekzekering zit. die was dus gelijk door. Daar even wat dikkers in geprutst, helemaal zonder zekering moest maar niet .
Dat bleef heel.
Half uurtje testen later ding weer schijndood.
Potmetertje heeft 5 contacten twee daarvan zijn een schakelaartje, die dus naar de kat z,n achterkant.
Regelaar zelf doet het op zich wel redelijk, zit ook wel een koelvin in, maar dat ding wordt amper warm, De motor zelf was na dat half uurtje trappen wel goed handwarm, maar dat moet kunnen.
Ik vraag mij af is dat schakelaartje echt noodzakelijk?
Vervang dat eigenlijk liever voor een grote rode "O shit" knop.
Testen ging wel weer mooi, die kinderen zijn gewend aan het super direct sturen van zo,n ding.
Maar buurman zelf moest natuurlijk ook een paar rondjes, past niet helemaal op zo,n kinder trap skelter dus stoeltje helemaal op achterste stand, dan zit je eigenlijk bijna achter de achteras.
Steeds wat harder door de bocht, net iets te hard te snel insturen, omdat al het gewicht natuurlijk zo op en achter de achteras zit gleed het ding keurig weg over de voorwielen en buurman verdween de struiken in.
In theorie kan ik praktisch alles
Plaats reactie