ik wil mijn XP in mijn huisnetwerk integreren.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: ik wil mijn XP in mijn huisnetwerk integreren.

Bericht door Danny »

Als je er zelf niet mee op het internet gaat is de kans dat er ongewenste software op die pc komt bijna onbestaand. Hackers moeten al actief op zoek gaan naar die pc. Daarnaast gaat er voor hackers ook geen interessante gegevens op die pc te vinden zijn. Ben je toch bang, installeer dan een (gratis te gebruiken) firewall op die pc.
Laurens3D
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2023 11:32
Locatie: Eindhoven

Re: ik wil mijn XP in mijn huisnetwerk integreren.

Bericht door Laurens3D »

Ik zou dan deels DHCP uit zetten en de XP pc een vast Ip adres geven tussen bv xxx.xxx.x.10 en xxx.xxx.x.30 dan een scoop aan maken vanaf xxx.xxx.x.31 tot bv 200 voor de rest van de pc`s in huis en wifi. Dan kan je makelijker pc uitsluiten van internet toegang. En een virus scanner installeren, voor mogelijk besmetting die als nog binnen komt.
Laurens
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2468
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: ik wil mijn XP in mijn huisnetwerk integreren.

Bericht door hainjedaf »

.
Laatst gewijzigd door hainjedaf op 29 aug 2023 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
FreesKever
Berichten: 641
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: ik wil mijn XP in mijn huisnetwerk integreren.

Bericht door FreesKever »

Een andere oplossing die nog niet genoemd is, is om in die appel een extra netwerkkaart te steken (kan dat bij een appel?) en dan een ethernet kabel te trekken rechtstreeks tussen die 2 komputers. Vrijwel alle netwerkkaarten zijn "auto negotriation" en kunnen het Rx en Tx aderpaartje omwisselen. Je kunt er ook een extra switch van EUR15 ofzo tussen zetten. Er zijn ook "verloopkabels" van een USB naar een Ethernet steker. Daar zit dan een chip in die de protocollen vertaalt, maar appel is nogal irritant met alles dichttimmeren waar ze zelf geen geld aan kunnen verdienen, dus ik weet niet wat daar werkt.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: ik wil mijn XP in mijn huisnetwerk integreren.

Bericht door MeMoRy »

Ik weet niet hoe ver de computers uit elkaar staan, maar je kan ze ook koppelen via USB https://hardwaresecrets.com/connecting- ... usb-cable/
Of bluetooth, of andere manieren

2e netwerkje klinkt ook goed en je hebt goede goedkope usb wifi dongles tegenwoordig. Ik heb er een paar van aliexpress geprobeerd a 2-3 euro/stuk en die doen het geweldig
XP zou wel gedoe kunnen geven met drivers

Ik weet overigens niet hoe makkelijk apple naar win XP is.
En oude XP machine aan internet hangen is meestal geen goed idee weet ik in ieder geval. Zal niet direct exploderen oid, maar zijn makkelijk te hacken
Svartrose
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2023 10:08

Re: ik wil mijn XP in mijn huisnetwerk integreren.

Bericht door Svartrose »

Ik zou het ook in de router doen, maar wat ook nog kan is een sd-kaart met wifi! Bedoeld om bestanden over te zetten.
Plaats reactie