Wat is momenteel de iets betere vinyl cutter?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Wat is momenteel de iets betere vinyl cutter?

Bericht door Swake »

Heb wat nood aan vinyl stickers, vooral letters en logo's. Niet geschikt om uit te besteden want moet ze à-la-minute kunnen maken. Dus ga een vinyl cutter aanschaffen. Wat is actueel zowat de beste sub-1000€ vinyl cutter?

Criteria zijn 50 cm breed kunnen snijden en rollers voor de lange stickers.

Had vroeger toegang tot een grote professionele machine, maar dat is er over. Zowel qua grootte als qua prijs. Ook totaal geen nood aan die snelheid want het gaat in mijn geval niet over volume.
When it fits stop using the hammer.
spikee
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: Wat is momenteel de iets betere vinyl cutter?

Bericht door spikee »

Ik heb de VEVOR KH1350 gebruikt om wat templates te maken voor mijn camper. (uitsnijden uit dik papier; 1.2m breed, 3m lang). Op zich werkt dat prima. Zeker voor dat geld ~350 euro o.i..d heb ik er toen voor betaald. Is en blijft natuurlijk een beetje een hobby ding.
Circut e.d. werken op zich een stuk beter. Wel vaak gelimiteerd in formaat.
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wat is momenteel de iets betere vinyl cutter?

Bericht door Oscar f1 »

Ik heb al jaren een tweedehands Gcc-expert-24
Die doet het gewoon altijd,
en goede ondersteuning van drivers .

Ik heb hem op een bokje gezet van 120 cm. hoog voor stikkers tot 400 cm lang.

Ik gebruik Illustrator voor het ontwerpen en kan direct uit Illustrator plotten.

https://www.signseen.nl/gcc-expert-24-61cm.html
FreesKever
Berichten: 641
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: Wat is momenteel de iets betere vinyl cutter?

Bericht door FreesKever »

Als je al een CNC machine hebt, kun je vrij eenvoudig een houdertje maken voor b.v. een stukje van een standaard afbreekmes, en dat dan in de hoofdspindel klemmen. en dan heb je een "vinyl" cutter die even stevig is als je CNC machine. Leuk voor stevig leer of pakkingen snijden.

Met de combinatie van GRBL en bCNC kun je de G-code modificeren voor de "krulletjes" voor de extra bewegingen, maar er zijn meer programma's die dat kunnen.
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Wat is momenteel de iets betere vinyl cutter?

Bericht door Swake »

Die Vevor dingen wou ik eerst niet, maar als je het een beetje nakijkt dan blijken ze goed te werken en de meer 'A'-merken bieden niet echt iets beter in die instap klasse. Echt volume gaat er niet gedraaid worden, dat is dus geen issue.

Ik ga niet voor een snijmes op de CNC in dit geval, omwille van de beperking in de lengte van het vinyl. Vinyl is eigenlijk best dun ook, het blijft niet zomaar mooi vlak liggen. Voor zwaarder materiaal is dat minder een probleem.
When it fits stop using the hammer.
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat is momenteel de iets betere vinyl cutter?

Bericht door Jacala »

Hoi!

Ik heb een vevor staan en het werkt prima.

Het is eenvoudige techniek, 2 stappenmotoren en een of andere magneetspoel die het mesje aantrekt om te snijden.

Het is in het begin wat klooien met de druk en diepte van je mesje, er zit wel wat verschil in de diktes van diverse soorten vinyl. Mat is toch net iets anders dan metallic of glans.

Echt moeilijk is het niet als je wat technisch gevoel in de vingers hebt.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Plaats reactie