Probleem met Mechatron voorzetwisselaar

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rients
Donateur
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2022 23:32

Probleem met Mechatron voorzetwisselaar

Bericht door Rients »

Ik heb een mechatron 1,5 kw spindel met een Mechatron STC wisselaar ervoor.

Wanneer ik het apparaat de sk10 opnames handmatig voed gaat het allemaal perfect, wanneer ik probeer ze uit een toolhouder te laten pakken of vanaf een star oppervlak, dan pakt hij hem niet op. Al veel geprobeerd met andere luchtdruk en dergelijke, maar het lijkt er op dat de opname naar beneden wordt gedrukt moet worden voordat deze opgenomen wordt. Als ik er een beetje schuimrubber tussen leg lukt het namelijk wel (leuk om te testen, geen oplossing).

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Dit is de spindel:
https://www.mechatron-gmbh.de/en/products/stc-series/

Groet,
Rients
Rients
Donateur
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2022 23:32

Re: Probleem met Mechatron voorzetwisselaar

Bericht door Rients »

Opgelost :P
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Probleem met Mechatron voorzetwisselaar

Bericht door Arie Kabaalstra »

Hoe?.. 't moest een beetje kunnen veren zeker?.. Ik heb eigenlijk nog nooit een echt stijve Wisselaar gezien..met een reden..
Rients
Donateur
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2022 23:32

Re: Probleem met Mechatron voorzetwisselaar

Bericht door Rients »

Arie Kabaalstra schreef: 24 aug 2023 11:51 Hoe?.. 't moest een beetje kunnen veren zeker?.. Ik heb eigenlijk nog nooit een echt stijve Wisselaar gezien..met een reden..
Ik liet hem volledig op het oppakpunt zakken en bediende dan de lucht. dan slaat de opname er inderdaad bovenop en als die hem dan moet pakken moet het ding veren. Het was dus een kwestie om de lucht 2cm daarboven in te laten schakelen, verder te laten zakken en dan lucht uit. En inderdaad, de wisselaar is ook niet echt stijf.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Probleem met Mechatron voorzetwisselaar

Bericht door Arie Kabaalstra »

Wat ik al schreef, Geen enkele wisselaar is 100% stijf, precies om die reden.. Als je em een beetje moet "aandrukken" dan weet je zeker dat je Tool zo ver mogelijk in de spil zit voor je em vastklemt..
Plaats reactie