van outline naar centerlijn, hoe ?

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: van outline naar centerlijn, hoe ?

Bericht door keesfrees »

zeeschuim schreef: 26 jun 2023 15:36 Vcarve toolpath.
In het plaatje zie ik nu dat de poot van 2 wel gefreesd wordt, in het plaatje van Hugo niet, dus dat geeft hoop.
zeeschuim schreef: 26 jun 2023 15:36 De dxf is een dubbele lijn en vcarve vult dat keurig...
Dat deed mij denken dat het om kamerfrezen (pocket) ging maar blijkbaar niet dus

( het hele bericht aanhalen is overbodig en maakt het er niet overzichtelijker op . . )
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: van outline naar centerlijn, hoe ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Mijn plaatje was even zelf getekend als voorbeeld, daarom dat puntje niet extra getekend.
Die Z waarde er uit, is volgens mij met een aangepaste postprocessor zo gedaan. Zou mij in cambam geen 5 minuten kosten.

V-carven, ausspitzen zoals we het vroeger noemden, chocoladeletters allemaal 1 pot nat.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: van outline naar centerlijn, hoe ?

Bericht door keesfrees »

hugo stoutjesdijk schreef: 26 jun 2023 21:11 Mijn plaatje was even zelf getekend als voorbeeld, daarom dat puntje niet extra getekend.
OK, maar met kamerfrezen zou het freesje (ook) niet in die punt kunnen geraken.
hugo stoutjesdijk schreef: 26 jun 2023 21:11 Die Z waarde er uit, is volgens mij met een aangepaste postprocessor zo gedaan.
Ik durf toch te denken dat dat niet werkt. De punt van de frees gaat ik de hoek helemaal tot de materiaal bovenkant, dat stukje pad wil er niet bij hebben.
hugo stoutjesdijk schreef: 26 jun 2023 21:11 V-carven, ausspitzen zoals we het vroeger noemden, chocoladeletters allemaal 1 pot nat.
Juist, je weet dus heel goed wat het is.

Maar, en, ik zou het allemaal graag als lijn hebben, niet de gcode.
Weet iemand een goed werkend programma om gcode naar dxf om te zetten, met de Z ook er bij.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Plaats reactie