"Wat is uw minimale prijs?"

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door rien1959 »

In een ver verleden eens een set velgen en banden te koop gezet. Als snel het gewenste bod gekregen en een afspraak gemaakt met de koper. Toen hij langs kwam en het set inspecteerde kwam hij ineens met een lager bod. Ik heb toen heel droogjes gezegd dat het een lange reis was naar huis zonder die wielen. (Hij kwam van de andere kant van het land) Het duurde even voor het kwartje viel ..... :lol: en plotseling besefte hij dat hij voor lul stond. Hij heeft het afgesproken bedrag betaald en weg was hij.
Tegenwoordig verkoop ik niet veel meer via Marktplaats. Al dat gezeur over een bodemprijs. Ik reageer er niet eens op. Serieuze kopers reageren anders en doen gewoon een bod. Dingen van 100 euro of minder plaats ik al niet meer. Op Marktplaats twijfel ik aan de mensheid.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Kjelt »

Of al die excuses om er onderuit te komen :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door kawarider »

Minimale prijs is bij mij als een rode vlag en een stier. Als je serieus interesse hebt start je een coversatie. Deze vraag krijgt steevast het antwoord met een dubbele prijs. Als ze dan uitgestotterd zijn en vragen hoe het kan dat een uiterste prijs het dubbele is , krijgen ze als antwoord: als ik meer vraag krijg ik het gevoel dat ik je besodemieter. Dus doe gewoon een bod wat het je waard is, naast het product, terwijl we elkaar aankijken. Nadat al je vragen beantwoord zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door kawarider »

Kjelt schreef: 18 jun 2023 22:39 Of al die excuses om er onderuit te komen :mrgreen:

Afbeelding
Gouwe😃

Zo had ik vorige week een pers iets te goedkoop op MP staan met een hoop verkeer als gevolg. De eerste had een aanbetaling gedaan voor de vraagprijs. Daar is ie een week later ook voor opgehaald, en ik heb hem ook niet dubbel verkocht hoewel dat goed mogelijk was. Een man een man, een woord een woord. Koper begreep niet dat de pers op mp bleef staan, hij is pas verkocht als ie opgehaald en volledig betaald is 😃

Een hoop gezever over uiterste prijs, opgedonderd, als je interesse hebt kom je hier of vraag wat verder door, daar ben ik heel kort in
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Arie Kabaalstra »

hugo stoutjesdijk schreef: 18 jun 2023 21:26 Altijd proberen te communiceren.
Toen ik een leuke fiets tegen kwam, in NoordHolland, wat ik toch wat te ver weg vond voor een fiets van €75.- heb ik de beste man toch maar een berichtje gestuurd.”mooie fiets, jammer dat je zo ver weg zit”.
Het antwoord.”als je geen haast hebt breng ik hem wel”

Prima opgelost.
Eenzelfde positieve ervaring had ik met het frame van mijn Racefiets:
een Racefiets was een jarenlange droom van mij.. 'k kan er niets aan doen.. ik ben Endorfine verslaafd, en er is voor mij niets lekkerders dan de man met de hamer tegen te komen, em die hamer uit zijn handen te rukken, em zijn hersens in te slaan, en door te trappen.. tot je op je bestemming stuiterend van de Endorfine van je "EMPO éénklepper" af stapt..
'k had voor graties een 58 cm racefiets geritseld en een beetje opgelapt, één keer op gereden, en 2 dagen pijn in mijn nek gehad.. die was dus te klein.. te kort ook.. op aanraden van een kennis, die ook al opmerkte "ga je tijdrijden?" op Marktplaats gekeken, en een Jan Janssen Tour de France Frame gevonden.. van 63 Cm, diegenen die een beetje verstand hebben van Racefietsen weten dat dit een "Enorm" frame is.. maar ja.. ik ben dan ook 1.93m, en heb ik nogal lange benen.. (Als ik tieten zou hebben, zou ik een veel gevraagd fotomodel zijn), Dus, contact opgenomen, en de beste man woonde in Amsterdam.. dat was meer dan wat ik met mijn toenmalige auto nog durfde te rijden. "Waar woon je?" Friesland.. Oh.." Heerenveen.. is dat aan te rijden voor je?.." Ja.. dat gaat wel lukken.. "Ik ga komende week op vakantie we hebben een huisje gehuurd in Rottum, dat ligt tegen Heerenveen aan, zal ik het frame meenemen voor je dat je em daar ophaalt?".. Nou.. dat vond ik een prima suggestie.. dus dat afgesproken, en heen en weer naar Rottum gereden.. en nu?.. heb ik eindelijk mijn Felbegeerde racefiets.. 'k moet alleen nog wat revalideren.. maar dat gaat met de week beter.. dus binnenkort maar eens wat wind in de banden, en weer op de koffie bij mijn ouders per Racefiets.. even lekker het luie zweet eruit trappen..

Wat het bieden van prijzen voor dingen die je te koop hebt betreft.. met de derde EMCO Compact 5 CNC had ik ook een potentiele koper die lager wilde dan wat ik vroeg.. Dus mijn reactie was.. "Waarom zou ik jou blij maken voor een lagere prijs, terwijl een ander wel gewoon die munten op tafel wil leggen voor die machine?.. de prijs was "marktconform" dus die vlieger ging voor hem niet op.. uiteindelijk gewoon gevangen wat ik ervoor wilde hebben.. Hij blij, Ik blij.. zo kan het dus ook..
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Sven »

Veel mensen lijken het marktplaats chat systeem ook als een vriendenchat te zien.
"500 kom ik het weekend ophalen"
Dat was zaterdag, bedoelt ie dan dit weekend of het volgende?

Ik heb toen maar "nee" geschreven. En dan is ook gewoon de hele conversatie klaar, en dat is nou jammer.
Ik wil best onderhandelen maar idd als ik de persoon in de ogen kan kijken.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door MeMoRy »

Ruilen hebben we nog niet benoemd volgens mij.

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat mensen met me wilde "ruilen" ipv geld betalen. Had ik een VW Golf te koop staan "ruilen tegen een BMW"? 2x gebeurd bij die adv.
Of later een basgitaar: "ruilen tegen [andere basgitaar]". Wel 3 of 4 keer gebeurd bij die adv.
Uhm... nee. Ik wil juist van al die troep af. Geen nieuwe troep voor terug.
VDFman
Donateur
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:23

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door VDFman »

Ik snap al die druktemakerij niet zo goed. Kopen en verkopen is een spel van vragen en bieden. De koper wil een koopje, de verkoper de hoofdprijs. Maar het het wel voor beide partijen vrijblijvend.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door hainjedaf »

Marktplaats is leuk, maar gelukkig heeft het een 'block' functie.

Dus 'ik geef je 25 euro en haal het over 30 min op' meestal een directe 'blokkeer gebruiker'.

Over het algemeen kom ik op marktplaats redelijk weg. Het gros van mijn 80's stereo collectie komt er vandaan.
En echt juweeltjes voor lachprijzen omdat al die idioten graag Sonos, Netflix of Spotify willen hebben.

Het voordeel van Marktplaats (en tegelijk nadeel) vind ik dat google (ja het is van google) nauwelijks zich met de acties bemoeit. Sterker nog,
ik zeg bij weghalen advertentie >100 euro altijd 'niet verkocht via MP' zodat ik geen kosten hoef te betalen.

Je hebt dus weinig tot geen afroming van opbrengst door google/paypal maar ook 0,0 bescherming. En idd alles is mogelijk. Inclusief mensen treiteren door iPhones voor 75 euro aan te bieden en dan het adres van een slachtoffer als afhaal adres opgeven.

Ik werk 99% van de gevallen uitsluitend met 'cash en afhalen' of 'terplekke bank app en afhalen'. Scheelt hoop gedoe.
Inclusief de leugens over stuk- of niet aangekomen. Of zo beroerd verpakt verzonden dat het alleen kapot kon aankomen.

Sommige dingen gaan er voor spotprijs uit, andere maken een leuke klapper. Met een beetje gokken kom je soms aan leuke dingen voor bodemprijzen.
En als je mazzel hebt, gaat je 7 jaar oude PC er voor 75% van de nieuwprijs uit.
Irritantste is dat het mooie bod pas komt als je al een overeenkomst hebt met een lagere bieder.
Ik ban dan niet zo'n zak die dan met een smoes de transactie afbreekt, zoals zovaak ook gebeurt.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Kjelt »

VDFman schreef: 19 jun 2023 09:15 Ik snap al die druktemakerij niet zo goed. Kopen en verkopen is een spel van vragen en bieden. De koper wil een koopje, de verkoper de hoofdprijs. Maar het het wel voor beide partijen vrijblijvend.
Sommige mensen en culturen vinden dat inderdaad leuk, andere mensen en culturen vinden dat niet leuk.
Dus op zich heb ik er ook geen bezwaar mee als iemand het "probeert" maar 1x nee moet genoeg zijn toch ?

Ik was in 1988 in Tunesie op vakantie en daar wilde ik een t-shirt kopen bij een standje en de man vroeg iets van 9 gulden aan Dinars.
Dus ik geef hem dat bedrag kijkt ie me vreemd aan, gaf het weer terug, nee nee zo werkt het hier niet je moet afdingen......
Ongelofelijk ben ik 8 minuten bezig met een afdingritueel waar ik helemaal geen zin in had om uiteindelijk voor 6,50 gulden (nog steeds te veel denk ik ) dat t-shirt mee te krijgen.
Ben er nooit meer geweest maar het zal vandaag de dag niet meer gebeuren denk ik zo, dan pakken ze snel het geld en denken domme westerling.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Arie Kabaalstra »

'k moet overigens toegeven.. op Beurzen en Rommelmarkten ben ik soms ook een keiharde onderhandelaar.. ooit op een Modelspoorbeurs een Bouwmodel van een Ferrari F40 gekocht.. zo'n model hoort daar eigenlijk niet.. de handelaar had em meegenomen in de hoop om em daar toch te kunnen slijten, maar het publiek komt daar toch voor modeltreintjes, en niet voor Ferrari's.. bod gedaan.. werd niet geaccepteerd.. Ok.. tot straks!.. rondje gelopen.. hee.. hij ligt er nog.. en het wordt al laat.. sommige standhouders waren al aan het opruimen in inpakken..
dus ik stelde de verkoper voor de keuze.. "je kunt em voor dat bedrag kwijt, of je moet em weer meenemen.. (grote doos) zeg het maar.." 't was Ok.. Dus had ik em voor de prijs die ik er in eerste instantie voor bood..

Ook eens op een Rommelmarkt.. een Zeiss Ikon BoxCamera.. zelfde tactiek.. Bod gedaan.. maar daar mocht ie niet voor weg.. Ok.. tot straks.. paar keer langsgelopen.. alleen gekeken. en tegen het eind.. terug.. zelfde riedeltje.. en ik kreeg em mee.. 't is toch anders omdat je elkaar wel recht in de ogen kan kijken.. en omdat de verkopers toch accoord gingen met mijn bod.. waren ze toch blij dat ze 't uiteindelijk verkochten.. dus ik blij, zij blij..

Soms kom je ook gekke dingen tegen.. zoals Camera's op een Horlogebeurs.. Soms gewoon voor schappelijke prijzen.. en zodoende heb ik nu een Pentax Auto 110 en een Auto 110 Super aan mijn collectie Camera's toe kunnen voegen.. MET de complete Set lenzen, een Motordrive en een Flitser.. Daar wordt Arie zo blij van he?

Dat excuus van die kerel die de Wii op wilde halen voor zijn vrouw, waarna zijn vrouw er met de auto vandoor ging.. GOUD!.. 't zou mijn vrouw niet moeten zijn..'k zou dan zeggen.. "ga in het vervolg lekker op de fiets.. dan val je ook af.. en hou ik het geld voor een Wii in mijn zak.. "
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Kars-cnc »

hainjedaf schreef: 19 jun 2023 10:46 ik zeg bij weghalen advertentie >100 euro altijd 'niet verkocht via MP' zodat ik geen kosten hoef te betalen.
Ik dacht dat je bij marktplaats, voor categorieën waar ze geld voor vragen, vooraf betaalde?
Ik antwoord altijd eerlijk op de vraag of het via MP verkocht is of niet, en daar zijn nog nooit kosten uit voort gekomen.
Arie Kabaalstra schreef: 19 jun 2023 14:19 Dat excuus van die kerel die de Wii op wilde halen voor zijn vrouw, waarna zijn vrouw er met de auto vandoor ging.. GOUD!..
Inderaad, erg leuk... maar ik vrees dat het gewoon een in elkaar geknutseld bericht is van iemand die ook eens iets leuks wilde posten ;-)
VDFman schreef: 19 jun 2023 09:15 Ik snap al die druktemakerij niet zo goed. Kopen en verkopen is een spel van vragen en bieden. De koper wil een koopje, de verkoper de hoofdprijs. Maar het het wel voor beide partijen vrijblijvend.
Vind ik eigenlijk ook wel. Je gebruikt Marktplaats en accepteert de eigenaardigheden of je gebruikt Marktplaats niet 8)
Wel erger ik me af en toe net zo als de anderen hier aan bepaald gedrag, dus ik snap dat dit topic het goed doet op een CNC forum :mrgreen:
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door WillyH »

Nu we toch aan het klagen zijn over verkoopsites, ik heb een grondige hekel aan Marktplaats en zuster 2dehands.be omdat je door de betalende nepadvertenties niet meer toe komt aan het zoeken naar leuke tweedehands spullen. Daarom gebruik ik die dingen ook veel minder dan zou kunnen, helaas is er geen concurrentie op die online tweedehandsmarkt.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Sven »

Daarnet een berichtje gestuurd aan een voornaamgenoot.

"Kan je er wat meer over vertellen?"
Bij de advertentie staan namelijk de foto's die bij de ebay advertentie stonden van dat ding, dat ik twee weken geleden van een duitse verkoper heb gekocht... en inmiddels heb gebruikt.

2 dagen actief op marktplaats...
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Plaats reactie