Problemen met magneetstatief met meetklok

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Scraper
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:03

Problemen met magneetstatief met meetklok

Bericht door Scraper »

Hallo,

Bij een bekend bedrijf heb ik een magneetstatief met meetklok opname gekocht wat lijkt op een hydraulische maar is mechanisch. Dit statief heeft 3 gewrichten. Een bij de magneetvoet, een bij de meetklok opname en een bij het midden gewricht waar de blokkeer draaiknop zit.
Meteen na levering viel het me op dat het midden gewricht na aandraaien toch beweegbaar is. De twee andere gewrichten zitten muurvast. Zelfs na het stevig vastdraaien blijft dit zo.
Na overleg met het bedrijf is een vervangend exemplaar geleverd, echter dit statief heeft het zelfde probleem.
Zelf werk ik al tientallen jaren met meet statieven van Mitutoyo en die hebben totaal geen beweging in de gewrichten, zelfs bij heel licht vastdraaien.

Wat is jullie ervaring met meet statieven en herkennen jullie dit probleem? Welke merken gebruiken jullie zelf?
Gr, Scraper
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Problemen met magneetstatief met meetklok

Bericht door Kjelt »

Alleen Noga ervaring, werkt prima.
Heb een grote en minimuitvoering. Die laatste gebruik ik het meeste.
Ik had wel eerst een issue dat de klemfitting niet goed pastte, nieuw vervangend exemplaar was goed.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Problemen met magneetstatief met meetklok

Bericht door spinningwheels »

Je krijgt waar je voor betaald.
Gebruik hier ( nagenoeg) uitsluitend Mitutoyo.
Heb ook wel eens bij Ali zo,n statief gekocht Had er beter 1 1/2 biertje in de kroeg voor kunnen kopen.
Ook 1 China binnen schroefmaat. de rest allemaal mitu, Het goedkope ding doet het wel, maar het is het gewoon allemaal net niet.
In theorie kan ik praktisch alles
Scraper
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:03

Re: Problemen met magneetstatief met meetklok

Bericht door Scraper »

Bedankt allen.
Heb hem teruggestuurd.
Gr, Scraper
Plaats reactie