Code: Selecteer alles
if (tabControl1.Controls[0] == tabControl1.SelectedTab)
{
StatusLabel.Text = "PROGRAM";
button1.Visible = true;
button2.Visible = true;
button8.Visible = true;
}
if (tabControl1.Controls[1] == tabControl1.SelectedTab)
{
StatusLabel.Text = "TOOL LIBRARY";
button1.Visible = false;
button8.Visible = false;
}
if (tabControl1.Controls[2] == tabControl1.SelectedTab)
{
StatusLabel.Text = "SETUP";
button1.Visible = false;
button2.Visible = false;
}
dat gekoppeld aan de eerder genoemde filtering, Per tabblad de KeyDown events afvangen..evenals de ButtonClicks..Mja.. zo komen we er wel..
Hoe dat bij Eding werkt, weet ik niet.. maar ik denk dat daar een vergelijkbaar foefje achter zit..
Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik stel : "Het bouwen van een goede User Interface is zo'n beetje het moelijkste deel van het programmeren van welke software dan ook.."
Het verhaal van Ctrl /Left of Right.. heb ik ook overboord gemieterd..
F1 da's Code invoegen, Mogelijk komt die (met een ander Pictogrammetje) terug op de Tooltabel Tab, om een gekozen Tool in te voegen..,
F2 dan, is toegang tot de Tooltabel. , en zoals uit bovenstaande stukje Code blijkt.. Button 1 en 8 worden onzichtbaar gemaakt.. en verworden dus tot "Toets zonder Functie"..
F8 is dan voor de Setup.. de laatste toets van het middelste blok functietoetsen.. Lijkt me prima..
De 4 Meest Rechtse toetsen, zijn "New File", "Open File" en "Save File (As)".. en F12.. is de omschakeling naar EdingCNC.. om daar je dialoogje te vullen en dat op te slaan in een Cyclusbestand..
Nou heb ik het ook nog zo gemaakt dat E++ alles voor ;Cycle eraf knipt, en alles na ;EndCycle ook..
Zodat je je Cyclusfile ook nog kan gebruiken om "even simpel iets te maken" door de File direct uit te voeren, en dan kun je er allerhande code voor en na opslaan.. voor het bewegen in vrijloop bijvoorbeeld..