Bijna dood ervaring
Moderator: Moderators
Re: Bijna dood ervaring
Tjonge... dat is nog eens schrikken! En wat een geluk dat je nog mocht schrikken.
Net als Kawarider vroeg ik me af of je nog restverschijnselen hebt?
Net als Kawarider vroeg ik me af of je nog restverschijnselen hebt?
Re: Bijna dood ervaring
Tjeetje. Nou gelukkig ben je er nog.
Ik zeg, dumpen en overgaan op elektrisch. Of vervangen door een systeem waar de verbranding buiten plaatsvind.
Koolmonoxide bindt zich beter in de longen dan zuurstof, dus een klein beetje is genoeg voor problemen. En het ontstaat sowieso pas bij zuurstoftekort, dus de toevoer van verse zuurstof (en afvoer van verbrandingsproducten) was echt lang niet genoeg.
Ik zeg, dumpen en overgaan op elektrisch. Of vervangen door een systeem waar de verbranding buiten plaatsvind.
Koolmonoxide bindt zich beter in de longen dan zuurstof, dus een klein beetje is genoeg voor problemen. En het ontstaat sowieso pas bij zuurstoftekort, dus de toevoer van verse zuurstof (en afvoer van verbrandingsproducten) was echt lang niet genoeg.
Re: Bijna dood ervaring
restverschijnselen
een dag of 4 wiebelig van de narcose en naar de cardioloog vanwege het feit dat het hart te weinig zuurstof heeft gehad. Een echo zuster heeft nu een filmpje gemaakt en zij zag geen verontrustende dingen, binnenkort naaar de cardioloog.Verder geen last.
een dag of 4 wiebelig van de narcose en naar de cardioloog vanwege het feit dat het hart te weinig zuurstof heeft gehad. Een echo zuster heeft nu een filmpje gemaakt en zij zag geen verontrustende dingen, binnenkort naaar de cardioloog.Verder geen last.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Re: Bijna dood ervaring
My word... gelukkig heel goed afgelopen, en wat die maagden betreft, dat schijt toch een vertaalfout/ interpretatie fout te zijn volgens diverse geleerden... (dat artikel heb ik nog wel ergens, mocht iemand geinterreseerd zijn)
Beterschap en goed gerstel
Beterschap en goed gerstel
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
Re: Bijna dood ervaring
Oef, je bent er nog.
Wel een heftig verhaal en een waarschuwing. Zeker omdat ik al een paar jaar ook zo´n ding gebruik.
Waar moet een co melder hangen, tegen het plafond of tegen de vloer?
Groetjes
Wel een heftig verhaal en een waarschuwing. Zeker omdat ik al een paar jaar ook zo´n ding gebruik.
Waar moet een co melder hangen, tegen het plafond of tegen de vloer?
Groetjes
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13540
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: Bijna dood ervaring
eigenlijk maakt de plaats van je CO melder niet veel uit, in tegenstelling tot wat algemeen "geloofd" wordt is CO niet zwaarder dan lucht, maar zelfs een pietsie lichter.. maar het vermengd zich me de lucht dus is het op elke hoogte gevaarlijk.. en reken maar dat zo'n ding alarm geeft voordat bij jou het lampje uitgaat...
Re: Bijna dood ervaring
Ik schrik van je verhaal. Fijn dat het toch goed is afgelopen.
Ik ben zelf net bezig met een Webasto kacheltje dat ik nu op de werkbank aan de praat heb gekregen. De bedoeling is dat ie in mijn bootje wordt gemonteerd maar dat gaat zeker samen met een goede CO meter.
Bedankt dat je dit met ons gedeeld hebt.
Ik ben zelf net bezig met een Webasto kacheltje dat ik nu op de werkbank aan de praat heb gekregen. De bedoeling is dat ie in mijn bootje wordt gemonteerd maar dat gaat zeker samen met een goede CO meter.
Bedankt dat je dit met ons gedeeld hebt.
Do or do not. There is no trying. "Yoda"
Re: Bijna dood ervaring
Wel wel wel wel, blij dat je het zelf kan navertellen. Werd je ook in de decompressiekamer gestoken zoals ze bij schoonpa deden 30 jaar terug, of is dat helemaal voorbije tijd zoiets?
Bij onze wagen hangt de originele Webasto aan het koelwatersysteem van de wagen. Overdracht warmte gaat dus door het water rond te pompen zoals bij een centrale verwarming. Er zit ergens een elektrisch pompje + klep met omleiding zodat het water enkel over de binnenradiator gaat en niet onnodig over de motor.
Bij onze wagen hangt de originele Webasto aan het koelwatersysteem van de wagen. Overdracht warmte gaat dus door het water rond te pompen zoals bij een centrale verwarming. Er zit ergens een elektrisch pompje + klep met omleiding zodat het water enkel over de binnenradiator gaat en niet onnodig over de motor.
When it fits stop using the hammer.
Re: Bijna dood ervaring
Vandaag het kacheltje uitgebouwd en weer ingebouwd er is niets aan te zien. Het ziet er uit als nieuw en nergens zwart of anderzijds verdacht. Dus het moet haast wel door de deurstijlen naar binnen gekomen zijn. Zoals ik al eerder had vermeld zijn deze aan de onderzijde open en het gat is zeker 8 bij 8 cm. Alhoewel ik al aardig opschiet met de verbouw zijn ze binnen nog onbekleed en er zitten grote gaten in om bij de achterlichten te kunnen komen en bij de bedrading. Het moet dus wel hierdoor naar binnen gekomen zijn. Als proef op de som de gaten dichtgeplakt op de deurstijl die het dichtst bij de uitlaat zit met schilderstape en de deuren en raampjes dicht. De kachel aan voor twee uur en de kolendamp melder geeft geen koolmonoxide aan.
Conclusie: een melder is pure noodzaak voor deze sluipmoordenaar.
Conclusie: een melder is pure noodzaak voor deze sluipmoordenaar.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
- Ballegooijen
- Donateur
- Berichten: 4925
- Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
- Locatie: 's-Gravendeel
- Contacteer:
Re: Bijna dood ervaring
Helemaal mee eens !! Maar als oud-brandweerman wist ik dat al Hetzelfde geldt voor rook melders. Als ik een week na een brand bij de bewoners kwam hadden ze meteen rookmelders aangeschaft. Waarom nou niet voor die tijd??Conclusie: een melder is pure noodzaak voor deze sluipmoordenaar.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
https://www.Baldas.nl
Re: Bijna dood ervaring
Zelfs bij pelletopslag of een shishalounge kun je een kolendamp vergiftiging oplopen.
https://www.rivm.nl/ggd-richtlijn-mmk-k ... shalounges
https://www.rivm.nl/ggd-richtlijn-mmk-k ... shalounges
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Re: Bijna dood ervaring
allereerst (en rijkelijk laat) feliciteer ik je van harte met de goede afloop.
In ons sleurhutje zet ik het gaskacheltje en de koelkast ieder jaar alleen, na een visuele inspectie, even aan omdat niet gebruiken een slecht onderbuikgevoel geeft. Echt verwarmen en koelen doen we alleen elektrisch. Ook draai ik altijd de gasfles alleen open voor de korte tijd dat er iets eetbaars wordt bereid. Ik ben nogal neurotisch wat dat betreft.
Maar dat was niet mijn punt. Ik heb een goed jaar bij Dräger gewerkt en had daar met gassensystemen te maken. Met klanten bepaalden we steeds, aan de hand van wet- en regelgeving waar detectoren moesten worden opgehangen. En op basis van of het gas stijgt of daalt.
Slimme klanten investeren soms extra in een paar extra sensoren, opgehangen op de hoogte en in de buurt waar medewerkers het grootste deel van de tijd ademhalen. Ook als het volgens de regeltjes niet echt nodig was. Vaak op zithoogte, soms op stahoogte. In een camper zou ik een CO melder bij het hoofdeind van ieder bed plaatsen.
In ons sleurhutje zet ik het gaskacheltje en de koelkast ieder jaar alleen, na een visuele inspectie, even aan omdat niet gebruiken een slecht onderbuikgevoel geeft. Echt verwarmen en koelen doen we alleen elektrisch. Ook draai ik altijd de gasfles alleen open voor de korte tijd dat er iets eetbaars wordt bereid. Ik ben nogal neurotisch wat dat betreft.
Maar dat was niet mijn punt. Ik heb een goed jaar bij Dräger gewerkt en had daar met gassensystemen te maken. Met klanten bepaalden we steeds, aan de hand van wet- en regelgeving waar detectoren moesten worden opgehangen. En op basis van of het gas stijgt of daalt.
Slimme klanten investeren soms extra in een paar extra sensoren, opgehangen op de hoogte en in de buurt waar medewerkers het grootste deel van de tijd ademhalen. Ook als het volgens de regeltjes niet echt nodig was. Vaak op zithoogte, soms op stahoogte. In een camper zou ik een CO melder bij het hoofdeind van ieder bed plaatsen.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein