Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Bedankt voor de input, ik denk dat Centroid voor mij perfect is gezien de documentatie, prijs en features, de UI heb ik niet zoveel problemen mee:) langzaam begint de bouw toch echt dichtbij te komen, zin in!
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Ik ben het eerste mechanische probleempje tegen gekomen, namelijk dat de schacht van de servo's langer is dan die van de steppers waar de machine op ontworpen is. Nu heb ik 2 opties, ik kan kijken voor langere spacers zodat ik alsnog uitkom, of ik kan ongeveer 10-15mm van de schacht van de motoren afhalen... Dit heeft niet mijn voorkeur, ik zou het liefst alles origineel houden, maar met langere spacers introduceer ik natuurlijk ook weer een weak spot. Wat is hierin wijsheid?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Je bedoelt dat de as van je servo te lang is?
Lijkt mij geen probleem, met goede afstandhouders zal dat geen extra vering geven.
Misschien even een plaatje tonen van de uitdaging?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Dit is een 3D render, maar laat wel duidelijk net de 10/15 mm te veel zien. Op de Z-as is het nog wel een uitdaging met het kapje wat erover heen komt, ik denk dat ik daar sowieso niet ontkom aan het inkorten van het asje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door serum »

Ik zou er niet mee zitten om het asje in te korten. Dunne slijpschijf, lagering goed afdichten van de motor met tape waar je de as doorheen prikt en gas. even afbramen. Met riemen wil je de pulley zo kort mogelijk op de motor hebben, de spanning die op zo'n 8mm asje komt is toch nog wel aardig hoog bij een beetje riemspanning.
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Bedankt voor de geruststelling, dan doe ik dat!😁
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Update:
Er zijn weer wat onderdelen binnengekomen, inmiddels is de eerste SP16 connector voor de motoren als test gesoldeerd, mooi systeem! Ook zijn er 3 rollen 100m 2,5mm2 LAPP H07V-K kabel aangekomen die ik voor een mooi prijsje kon inkopen, vandaar die hoeveelheid:). Gisteren heb ik de tracking code van DB Schenker gehad, morgen sturingskast met onderdelen ophalen, als het goed is start volgende week de 'echte' bouw!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door hugo stoutjesdijk »

De houtdraaier schreef: 17 mar 2023 14:31Ook zijn er 3 rollen 100m 2,5mm2 LAPP H07V-K kabel aangekomen die ik voor een mooi prijsje kon inkopen, vandaar die hoeveelheid:).
Als nog wat terug wilt van de uitgave, een metertje of 10 per kleur ben ik wel voor te vinden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Pm gedaan
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Gisteren de sturingskast (60x60x21) met magneetschakelaars, voedingen en ventilator opgehaald, mooi materiaal!
24769
24768
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Weer wat stappen gezet! De lat-out is af, een groot deel is gefixeerd, en de ‘gland plate’ met alle gaten voor de connectoren is geboord. Gisteren is het mechanische pakket en de spindle aangekomen, hopelijk start dit weekend de mechanische bouw.
Afbeelding
FreesKever
Berichten: 623
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door FreesKever »

Aan de hand van de foto voor de bedienings kast...
Ik zou iets meer ruimte proberen te houden rondom de frequentie regelaar.
Die chinese zijn blijkbaar niet echt betrouwbaar, en als hij dan eens kapot gaat kan het helpen met vervangen als er ooit eens een andere in moet.

(Maar dit model is al vrij groot, en ook die dingen worden alleen maar kleiner...
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door Goudgele »

FreesKever schreef: 23 mar 2023 22:28 Die chinese zijn blijkbaar niet echt betrouwbaar
???
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door serum »

Ben ik ook benieuwd naar! Volgens mij zijn er vele gelukkige gebruikers hier van de HuanYang inverters? Ik heb deze zelf ook langere tijd (12jr) gebruikt.
Plaats reactie