KEB S6 profile positioning mode

Hier kunnen de echte profs onderons praten over besturingen die gebruikt worden in de industrie bijv; Fanuc, Fagor, Siemens, Mitsubishi, heidenhain besturingen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
DC_Matic
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2023 10:15

KEB S6 profile positioning mode

Bericht door DC_Matic »

Goedemiddag,

voor een nieuw project, heb ik een KEB Combivert S6 drive. Ik ben gewend om Lenze drives te gebruiken. Het is de eerste keer dat ik met KEB werk.
De drive wordt aangestuurd door een Beckhoff plc via ethercat communicatie. Als feedback heb ik een hiperface 1024 multiturn encoder.

Ik ben erin geslaagd om de drive in te stellen dat ik kan werken in 'velocity mode'. Ik stuur een toerental, start, stop,... Dit werkt.

In profile positioning mode is het echter iets complexer.
Bij de standaard instellingen is 1 rev van de motor = 65536pls. Als ik hiervan uit ga, kan ik hem laten positioneren. Dit is uiteraard niet wat ik wil. Ik wil een afstand kunnen sturen in mm/10.

Om dit te doen, heb ik mijn gear numerator en denominator (ec24 en ec25) gewijzigd. Maar zodra ik dit doe, krijg ik allerhande problemen.
Ik heb gezocht naar welke parameters hier allemaal invloed op hebben, maar vind dit niet terug.
Ik veronderstel dat je ergens je gearbox, en omtrek van je uitgaande as moet kunnen ingeven?

Alsook is het eigenaardig, wanneer ik de motor enable, waarna de rem opent, dat ik de as gewoon kan verdraaien. Ik ga ervan uit dat hij zich normaal in positie zou moeten houden?

Is er iemand die mij wat tips kan geven hoe ik hiermee kan werken?

Alvast bedankt!
Plaats reactie