Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Ik heb 4 maten Krimpkous besteld uit China, dus daar moet vast de goede bij zitten:) thanks nonetheless!
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

New tool day! Ik heb mezelf maar getrakteerd op een goede set inbus sleutels van PB Swiss, die zullen genoeg gebruik zien komende weken!
Afbeelding
pep
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 sep 2021 20:39

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door pep »

Ow dat wordt een mooi apparaat! Heb zelf centroid acorn gebruikt voor een draaibank, staat ergens op het forum "baron max".
Het is wel even zaak dat je de juiste volgorde aanhoudt met in bedrijfstellen van de acorn, maar gewoon goed de handleiding volgen. Werkt top.
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Ik ben erg benieuwd naar Centroid Acorn! De documentatie is in ieder geval mega uitgebreid, erg fijn!
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door benkr »

Ik ken Centroid Acorn totaal niet, maar dat geldt denk ik voor het overgrote deel van de forumleden.
Als je toch kiest voor deze oplossing betekent dat ook meteen dat je weinig hulp mag verwachten, dat wil zeker niet zeggen dat je het daarom niet moet kiezen, maar wees gewaarschuwd.
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Dat is een goed punt inderdaad! Al heeft Centroid wel een zeer actief eigen forum, dus qua support moet het wel goed komen denk ik, bedankt voor de input:)
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door andrefc101 »

De houtdraaier schreef: 10 mar 2023 12:35 Dat is een goed punt inderdaad! Al heeft Centroid wel een zeer actief eigen forum, dus qua support moet het wel goed komen denk ik, bedankt voor de input:)
Ziet er goed uit iig! En als de documentatie in orde is….
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Ze hebben zo’n 50 pdf’s met bedradingsdiagrammen voor alle aansluitmogelijkheden met verschillende componenten, dat is zeker behulpzaam!
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door benkr »

De houtdraaier schreef: 10 mar 2023 12:35 Dat is een goed punt inderdaad! Al heeft Centroid wel een zeer actief eigen forum, dus qua support moet het wel goed komen denk ik, bedankt voor de input:)
Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat, ik hoop binnen niet al te lange tijd te horen dat alles werkt.
Succes met de bouw.
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Dat hoop ik ook! Als het goed is komt volgende week alles binnen en kan de bouw starten, ik zal de voortgang posten!
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door De houtdraaier »

Vandaag zijn de meeste SP16 connectoren en een hoop knoppen binnengekomen, meer dan ik nodig heb, nog even kijken wat ik allemaal ga gebruiken, in ieder geval,
Noodstop, feed hold/pauze, start cycle, aan-uit knop en mogelijk een aparte schakelaar voor een Aux-stopcontact of iets dergelijks.
Afbeelding
H.C
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2021 15:14

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door H.C »

Ik ken Centroid Acorn totaal niet, maar dat geldt denk ik voor het overgrote deel van de forumleden.
Als je toch kiest voor deze oplossing betekent dat ook meteen dat je weinig hulp mag verwachten, dat wil zeker niet zeggen dat je het daarom niet moet kiezen, maar wees gewaarschuwd.
zelf de laatse dagen naar Centroid aan het kijken... aan info is er zeker geen gebrek.
de UI omg, erger dan eding :lol: 8) :shock:
Ook sommige simpele dingen als uw G54 zetten heb je meerdere pagina's nodig...jeezzzz... :) (voor elke as moet je naar de volgende pag.)
Voor 5assen simultaan...$$$$$€€€€€€.... pfffffff
maar: Full set of menu driven Probing cycles...zelf 5assen proben & - Full version of Intercon conversational programming...Laser dat degelijk werkt...

Komende van pokey's was eding zeker een verbetering, (masso lijkt mij niet echt een verbetering vs eding (ok UI) ) .
mss moet ik ook maar de gok wagen...een AcornSix :)

good luck, het is zelf mij gelukt om met een openbuilds te beginnen...moet lukken :)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door hugo stoutjesdijk »

H.C schreef: 12 mar 2023 05:10 de UI omg, erger dan eding :lol: 8) :shock:
Ik vind het eerlijk gezegd nog best mee vallen, en dat hele knoppen paneel kun je zelf figureren.
Ook sommige simpele dingen als uw G54 zetten heb je meerdere pagina's nodig...jeezzzz... :) (voor elke as moet je naar de volgende pag.)
Voor 5assen simultaan...$$$$$€€€€€€.... pfffffff
JIj hebt misschien een andere oplossing bekeken.
Zo ingewikkeld ziet het er anders niet uit als Mary het doet. 2:54
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Bouw RatRig Stronghold Pro 1515

Bericht door serum »

Ik vind het er prima uitzien. Leuke opties, dat nullen is lang zo slecht niet. (ik doe niets anders in Eding, met de pendant. Van as naar as en op die manier nullen) op de pendant verandert de functie van de start en pauseknop in volgende as en nul knop.. (staat geloof ik niet gedocumenteerd) Gaat icm een cameraatje razendsnel.
Plaats reactie