nou heb jij het dan niet? dat er heel veel dingen zijn die raar doen?
ik heb het bijvoorbeeld met facebook inlog... 2 stap verificatie. kan je opgeven dat de computer waar je op dat moment me inlog een vertrouwde computer is, en dat die die computer moet onthouden... nou als ik een dag later inlog, moet ik weer gewoon alle toeters en bellen invoeren, en komt hij weer met de vraag of hij hem onthouden moet? krijg ik weer een mailtje dat er vanuit Gouderak ingelogd is, en of dat vertrouwd is, kan ik weer kiezen dat het een vertrouwde computer is... maar de volgende dag weer het zelfde....
maar probeer maar eens iemand van facebook er iets over te vragen...? als je gaat zoeken, kom je op 50 pagina's met helpdingen.. met onderop 2 knoppen of het geholpen heb ja/nee , en ook daar maakt niet uit wat je kies, want je hoor er toch gewoon nooit wat van... :-)
me Broertje heeft een jaar of 10 de leiding gehad van de helpdesk van Sitecom.. en die vertelde al, elke beller krijg maar 8 minuten... en of het nu opgelost is of niet, dan word je afgewimpeld... met dan zo'n antwoord, "Als u nu opnieuw opstart dan zal het wel weer werken, en anders moet u maar opnieuw bellen" en dan sta je eerst weer 1,5 uur in de wacht... dus na 2 of 3 keer kap je daar ook wel mee.... :-)
Die helpdesken is een soort van reclame voor die bedrijven, maar ook een onkosten post... dus voor de vertegenwoordiger is het natuurlijk heel mooi om te kunnen zeggen, we hebben een 24 uur ondersteuning... maar of je er echt wat aan heb?
is toch met die vertegenwoordigers ook... zolang je nog niets gekocht heb, kan met hun systeem/software alles, totdat je het gekocht heb en in huis heb.... dan valt 80 % weg... :-)
bij ons op de zaak (en gelukkig heb ik daar weinig mee van doen gehad) een nieuwe telefoon centrale... en omdat wij een anatal mensen hebben (waaronder de bazen) die zowel binnen als buiten zijn ... wilde een centrale, die als je naar hun nummer belde op de zaak, als deze niet opgenomen werd, hij naar 3x over ging naar hun mobiel.... nou dat was allemaal geen probleem
Maar het werk dus niet.... hoop gezeik.... en ze hebben het nu maar opgegeven... en eigenlijk is het systeem wat ze nu hebben rotter als het systeem daarvoor....
ja dat is dus het probleem... al die PLC software is windows....keesfrees schreef: ↑10 feb 2023 09:11Ik ook zoiets, met een ZX80 / 81 ?Ik had dat ook, maar nu weet ik beter, geen windows meer, linux (debian), perfect !
Maar, o ja, nou ja, nog een winXP computer die ik nieuw kocht in < jr. 2000 voor cnc besturing, helaas, dat wil ook ik nog anders, aan de andere kant, het werkt perfect.
Helaas is er nog veel software alleen voor W. beschikbaar.
anders was ik al lang over gestapt...
me broertje heeft alles van Apple, en die zeg dat zo vaak...
en dat je in apple virtueel windows kan draaien....
maar ik denk dat die helpdesken me dan helemaal niet helpen... :-)