Het Grote You Tube Topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Swake »

:lol:
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kjelt »

Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door kawarider »

https://youtu.be/xHWXZyfhQas

Voor diegene die nog niets te doen heeft
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hainjedaf »

kawarider schreef: 16 jan 2023 13:27 https://youtu.be/xHWXZyfhQas

Voor diegene die nog niets te doen heeft
De inktjet printer is ook wel leuk....


En de reactie van zijn vrouw op al zijn uitvindingen is perfect...
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Danny »

hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hfjbuis »

Polygon draaien met 2 in software gesynchroniseerde assen.
Let op de 3 klauw die zonder lagering rechtstreeks op de servo is gemonteerd.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Portje »

Wel een mooie manier om je cnc op wielen te plaatsen:

Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kars-cnc »

Och, ik kan precies hetzelfde alleen moet ik dan met de hand vier pootjes omhoog draaien zodat de wielen die er naast zitten de grond gaan raken.

Niet zo mooi als in dit filmpje, maar wel heel veel simpeler en goedkoper 8) . En hoe vaak verplaats je je machine tenslotte, ik heb het nog niet gebruikt since ik 2 jaar op dit onderstel ben beginnen te bouwen.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Portje »

Daar heb je het alweer,
Hup op de knieën met de hand draaien, voor vooral die aan een muurkant zitten best handig?
Moet je er onder kruipen.
Natuurlijk is dat goedkoper, maar ik vind dat niet zo handig.
Ik pas er niet onder bij mijn kar, dan kom ik klem te zitten. haha
En ik zei alleen dat ik het een mooie manier vind.
Lekker lui ook.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door serum »

In de werkplaats staat een flinke tafelfrees en een vlak van diktebank, zitten wieltjes op die een mm boven de grond zweven. Aan de andere kant zit een oog waar je een hefboom in haakt en hem iets kunt liften. Op die manier hoef je niets te doen en verplaats je een machine van een halve ton zonder al teveel inspanning. (als de vloer maar enigszins vlak is).
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja.. best mooi... tot je die actuatoren nieuw moet gaan kopen... ka-ching!... wordt je machine ineens 2 keer zo duur van..
ik werk een enkele keer met dergelijke actuatiren, als een klant perse een in hoogte verstelbare werkbank wil..
nou moet je daar natuurlijk met je benen onder zitten.. dus moet het netjes weggebouwd worden..

bij een machine is dat niet nodig.. en kijk je gewoon even naar die "kasten" die we vroeger bij de Gymles gebruikten... die stonden ook op 4 wieltjes... met een handig hendeltje..

Kan het Nog handiger?.. ja...maar daar heb je een palletwagentje voor nodig.. gewoon je dwarsbalken zo hoog monteren dat een palletwagentje er zo onder kan..oppompen.. en wegrollen.. zo maak ik standaard alle onderstellen van mijn machines.
Niet omdat ik ze regelmatig moet verplaatsen.. maar dat ik ze kan verplaatsen als dat nodig is.
een poosje geleden moest de achterwand van de Beagle er even af.. maar die machine staat met zijn rug tegen de muur.. nou. palletwagentje gepakt, machine 10 mm omhoog en 60 cm van de muur af. laten zakken, achterwand eraf, probleem verhelpen, achterwand er terug op, 10 mm omhoog en 60 cm terug.. laten zakken, en doorrrrrr..
serum schreef: 25 jan 2023 19:13 In de werkplaats staat een flinke tafelfrees en een vlak van diktebank, zitten wieltjes op die een mm boven de grond zweven. Aan de andere kant zit een oog waar je een hefboom in haakt en hem iets kunt liften. Op die manier hoef je niets te doen en verplaats je een machine van een halve ton zonder al teveel inspanning. (als de vloer maar enigszins vlak is).
Mijn vaders zaagmachine heeft een soortgelijk onderstel, en hij frommelt em na gebruik zo onder de werkbank, werkt inderdaad als een malle.. in Dienst (lichting 90-6 Wapen der Genie) hadden we vuilwaterpompen die in het frame een opname hadden voor een wieltje.. met de in het frame gemonteerde handgrepen kon je die pompen verplaatsen alsof het een kruiwagentje was..
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door assink »

Nouja, zulke machines heb ik niet graag verplaatsbaar. Moet je het elke keer opnieuw afstellen.
Zo'n machine uit extrusies wil best makkelijk torderen verwacht ik.
Is typisch iets amerikaans, alles op wieltjes :roll:
Zaagtafel of een vlakbank etc zal wel gaan, die staan hier ook op een pallet of zijn aangepast zodat er een palletwagen onder past.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kars-cnc »

assink schreef: 26 jan 2023 07:53 Nouja, zulke machines heb ik niet graag verplaatsbaar. Moet je het elke keer opnieuw afstellen.
Precies!

Als die freesmachine in het filmpje inderdaad in die smetteloze ruimte op die laminaat vloer gebruikt moet worden, dan wordt er ook niet echt zoveel gefreesd heb ik het gevoel ;-)

Maarrr... wel een mooie creatieve constructie! Alleen daarvoor al zou ik zoiets al willen maken, maar dan niet voor m'n frees :lol:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door serum »

Portje is het niet met ons eens. Die zit al een dag of wat op Alie te speuren naar lineair actuator.
Plaats reactie