Waar zitten de laaghangende meloenen van energiebesparen?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MeMoRy
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Waar zitten de laaghangende meloenen van energiebesparen?

Bericht door MeMoRy »

Allemaal oude technieken (idee kom ook uit de jaren 50-60). Kernenergie is geen oplossing, maar "makkelijk". Het is weer een manier om het probleem verder uit te stellen. Op diezelfde manier gaat er ook weer meer kolen gebruikt worden.
Totdat alles op is, en iedereen ineens in paniek raakt omdat het geen goede voorbereidingen zijn getroffen.

Dat zie je nu ook bij de stikstofcrisis. Her zit er al tientallen jaren* aan te komen en nu ineens, omdat de overheid gedwongen wordt door uitspraken voor het hooggerechtshof, is het paniekvoetbal. En nog steeds proberen ze erover te "onderhandelen". Waarschijnlijk om het zo lang mogelijk vooruit te schuiven, zodat het niet meer hun probleem is. Kabinet denkt meestal maar max 4 jaar vooruit.

(*) eerste normen zijn uit 1991, maar er wordt al sinds de jaren 60 gewaarschuwd over de effecten.
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Waar zitten de laaghangende meloenen van energiebesparen?

Bericht door assink »

Er is helemaal geen stikstof probleem, dat is een papieren probleem omdat nederland ooit veel subsidie wou vangen voor natura 2000.
En nu willen ze groene stikstof omwisselen voor grijze stikstof.
Ook al zou ik stoppen als boer met het houden van vee, blijkbaar de "bron van het kwaad" de grond willen ze ook hebben :roll:
Je moet je niet alles wijs willen laten maken :lol:
Tuurlijk kan en moet het minder, maar stikstof is het domste excuus ooit. Vooral hoe het nu uitgevoerd wordt.
Want schiphol moet wel blijven groeien, en er worden zelfs prijsafspraken gemaakt tussen schiphol en overheden. Zum kotsen is het.
MeMoRy
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Waar zitten de laaghangende meloenen van energiebesparen?

Bericht door MeMoRy »

ik was al bang dat die een knuppel in het hoenderhok zou zijn.
Nou ander voorbeeld dan: tekorten in onderwijs en zorg.

Gaat mij om dat politiek langetermijnproblematiek niet aanpakt. Zijn al jaren problemen aan het vooruitschuiven.
Kernenergie is ook geen oplossing, maar uitstel.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Waar zitten de laaghangende meloenen van energiebesparen?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

MeMoRy schreef: 13 jan 2023 12:05 Gaat mij om dat politiek langetermijnproblematiek niet aanpakt. Zijn al jaren problemen aan het vooruitschuiven.
Kernenergie is ook geen oplossing, maar uitstel.
Ik zag deze week in een praatprogramma dat het nu eindelijk door begint te dringen dat ze het hele vakonderwijs dood hebben laten gaan, en dat dat misschien toch niet zo handig was. Dat dat al (meer dan ?) 50 jaar geleden is hadden ze volgens mij nog niet eens door. :cry:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Waar zitten de laaghangende meloenen van energiebesparen?

Bericht door bartL »

MeMoRy schreef: 13 jan 2023 10:58 Dat zie je nu ook bij de stikstofcrisis. Her zit er al tientallen jaren* aan te komen en nu ineens, omdat de overheid gedwongen wordt door uitspraken voor het hooggerechtshof, is het paniekvoetbal. En nog steeds proberen ze erover te "onderhandelen".
Eens, maar dan moet het probleem wel bij de juiste personen/bedrijven neergelegd worden....
Een voorbeeld:

Code: Selecteer alles

                   jaar 1950     Jaar 2022
Aantal melkkoeien  1.600.000      1.600.000
Aantal mensen     10.000.000     18.000.000
Aantal auto's        139.000      8.800.000
Passagiers schiphol  350.000     58.000.000
En wie zijn de grote boosdoeners..... Juist.
Plaats reactie