Toolpath

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Toolpath

Bericht door javanree »

Camotics is gratis en kan prima CamBam toolpaden simuleren, kun je stap voor stap vanuit alle hoeken zien wat er gebeurt.
En ik zou CamBam eens upgraden naar 1.0, die is al even uit en flink verbeterd.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Toolpath

Bericht door Arie Kabaalstra »

javanree schreef: 11 jan 2023 22:32 Camotics is gratis en kan prima CamBam toolpaden simuleren, kun je stap voor stap vanuit alle hoeken zien wat er gebeurt.
En ik zou CamBam eens upgraden naar 1.0, die is al even uit en flink verbeterd.
Je kunt de boel toch ook simuleren met je cnc software?.. kuch3 in dit geval.
Camotics is wel een interessant stukkie software, ze hebben blijkbaar ook een eigen cnc taal ontwikkeld:TPL ofwel ToolPath Language.., vergelijkbaar met de code die ik op mijn draaibank gebruik, met dit verschil dat ik het in runtime compileer.
Óf.. met EmcoTerminal, waarbij ik de code na het invoeren meteen compileer naar g-code, zodat ik het direct naar de machine kan zenden met RS232.
Maar dat is allemaal kompleet andere koek.

CamBam upgraden naar 1.0?.. denk nou niet dat iemand die het niet voor elkaar krijgt in een pakket met 20 opties, dat ie het ineens wel kan met een upgrade met 40 opties..
De bottomline is hier, dat de basis van het programma niet begrepen wordt, en dat er ook geen moeite wordt gedaan om die basis eens te doorgronden...en dan kom je dus nergens...
Plaats reactie