MESA 7i92(F) vragen

LinuxCNC kan hier besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

MESA 7i92(F) vragen

Bericht door javanree »

Aangezien een LPT aansturing steeds lastiger wordt (steeds minder PC's met zo'n ding) en ik voor mijn Chinese routertje geen zin heb in grote ombouw projecten zat ik naar een MESA 7i92 te kijken.

Wie heeft er hier ervaring met die dingen ? Wat ik nodig heb is :

4 inputs (3x home en 1x toolsetter) , pins 11,12,13 en 15
3 stepper aansturingen X,Y en Z , pins 2+3, 4+5 en 6+7
1 PWM voor VFD (rpms) pin 17
1 out voor VFD (on/off) pin 1

Volgens mij moet dat standaard kunnen met de PROB_RFX2D firmware ?

En wie weet waar een 7i92 leverbaar is ? Liefst een met een female DB25 connector zodat het direct past.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: MESA 7i92(F) vragen

Bericht door DaBit »

The configuration includes eight hardware step generators, twoencoders with index, four PWM generators , a watchdog timer and GPIO.
Klopt met je lijstje aan wensen, met als onzekerheid de I/O. Ik vind zo gauw de PROB_RFX2D.pin file niet, maar daar kun je het wel in zien.
5i25/6i25 kunnen eventueel ook voor je, als je die wel kunt krijgen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: MESA 7i92(F) vragen

Bericht door javanree »

Dank voor de bevestiging.

Nadeel van de 5i25 en 6i25 is dat ik aan een echte PC vast zit , met een ethernet kaartje hoop ik tzt gewoon een goedkoop ARM boardje in te kunnen zetten. Raspberry Pi of ODroid boardjes hebben power genoeg voor een simpele machine. Vandaar dat ik vooral naar een 7i92 keek.
Inmiddels doet de oude PC het weer goed, dus we wachten wel even tot er weer een geschikt kaartje leverbaar is... :roll:
Plaats reactie