Lachen, Tesla heeft de automotive echt wel wakkergeschud. Daar heeft een Nissan Leaf nul aan toegevoegd. Een Tesla maakt iedereen hebberig. Ik ben meer dan tevreden met de Model3, zowel qua prestaties, bereik en afwerking. Mooi om te zien dat nu eindelijk iemand Tesla serieus neemt en een beter afwerking, grotere range en dito prestaties levert. Alle andere merken zijn het net niet. En dat begrijp is dan niet. Tesla bepaalt de standaard, als speler in een markt met moordende concurrentie ga je daar dan toch overheen? Je gaat daar toch niet net onder zitten en dan verwachten dat je marktaandeel terugkomt? Mooi dat Volvo dat wel begrijpt.Kjelt schreef: ↑04 okt 2022 10:13 Accupak change 10 minuten ?
Over een aantal jaar als deze nieuwe accutechnologie betrouwbaar blijkt (600kW laadcapaciteit watergekoeld), dan heb je ook een volle accu.
(400 tot 600 km range).
De ontwikkelingen staan niet stil, ik zie meer heil in sneller en betrouwbaarder laden dan allerlei extra gewicht door losse accupacks.
Dus meer geld stoppen in infrastructuur.
https://medium.com/predict/volvo-just-e ... d78d747af9
Van de week bij klanten nog met iemand met een Cupra staan te praten. Interieur is overduidelijk geinspireerd op een Model3, afwerking wel op zijn Duits. Prestaties? Begrensd op 163 km/h. Genoeg natuurlijk, maar plak er dan Seat op en niet Cupra. Model3 gaat als de brandweer tot de 230, drie seconden later 233 en dan de begrenzer die hem daar houdt. Berg op berg af wind mee wind tegen, maakt allemaal niet uit. Kijk, dat is leuke spielerij, maar ook niet meer dan dat. Meestal komt de teller niet verder dan 110.
Laden, maatje van me heeft een KIA EV6 gehad en na drie maanden weer verkocht. Waarom? Op papier laadt hij sneller dan een Tesla. In de praktijk niet. Waarom niet? Tesla gaat het pakket al voorverwarmen tijdens het rijden. Bij de laadpaal knalt alles er vol in. KIA begint dan met voorverwarmen met als gevolg dat de Tesla toch sneller weg is. Spannende ontwikkelingen allemaal. Waarschijnlijk gaat dat maatje van me nu zijn Jeep Commander DIY ombouwen. Heeft ie als een van de weinige EV een trekhaak van 3500 kg. Ook dat is iets waar Tesla in voorop loopt. Van het jaar een nieuwe motor in mijn bus gelepeld ipv naar de sloop. Waarom? Er is geen busje met fatsoenlijke trekhaak.