Werkplekken van jullie
Moderator: Moderators
Re: Werkplekken van jullie
nog 1 vraagje van mijn kant... :) Wat kan je allemaal bedienen met dat control kastje??? dat ziet er nogal indrukwekkend uit.. 
Heb de machine ongeveer 8 jaar geleden gebouwd en wilde er toen zoveel mogelijk conventionele mogelijkheden op hebben voor de snelheid en de besturing. (en achteraf gebruik je ze amper, maar ja
)
- alle assen handbediend
- alle assen met electronisch instelbare snelheid en 2 mechanisch instelbare snelheden
- alle assen signaalgestuurd dmv inductieve naderingsschakelaars; de ene as stopt na een bepaalde (instelbare) weg afgelegd te hebben , waarna, na een instelbare vertragingstijd, een andere as schakelt, en andersom.
Hiermee kun je bijvoorbeeld materiaal vlakken, de x-as loopt zeg maar 200mm, komt bij de naderingsschakelaar en stopt. De y as wordt ingeschakeld voor een verplaatsing van bijvoorbeeld 8mm en stopt, hierna wordt de x-as weer ingeschakeld en loopt terug. En dit herhaalt zich tot hij tegen een eindschakelaar aanloopt.
Alle assen zijn met elkaar te combineren.
- toerentalregeling van de freesspindel door een frequentieregelaar.
- 12 en 24V aanduiding
- ampere metertje
- noodschakelaar
- regelbare 12V aansluiting.
Net als bij een auto, veel accessoires
- alle assen handbediend
- alle assen met electronisch instelbare snelheid en 2 mechanisch instelbare snelheden
- alle assen signaalgestuurd dmv inductieve naderingsschakelaars; de ene as stopt na een bepaalde (instelbare) weg afgelegd te hebben , waarna, na een instelbare vertragingstijd, een andere as schakelt, en andersom.
Hiermee kun je bijvoorbeeld materiaal vlakken, de x-as loopt zeg maar 200mm, komt bij de naderingsschakelaar en stopt. De y as wordt ingeschakeld voor een verplaatsing van bijvoorbeeld 8mm en stopt, hierna wordt de x-as weer ingeschakeld en loopt terug. En dit herhaalt zich tot hij tegen een eindschakelaar aanloopt.
Alle assen zijn met elkaar te combineren.
- toerentalregeling van de freesspindel door een frequentieregelaar.
- 12 en 24V aanduiding
- ampere metertje
- noodschakelaar
- regelbare 12V aansluiting.
Net als bij een auto, veel accessoires
Mvg René
De laatste tijd bezig geweest met het pimpen van de cnc + schuur. Nog niet af maar het begint ergens op te lijken.

Gr.
Erik
Erik
ziet er cool uit eric...!
is dat een touch panel?
Over een klein jaartje kan ik ook beginnen met een nieuwe shack te bouwen......
ben sinds een week eigenaar van een huis met garage... althans in januarie pas
is dat een touch panel?
Over een klein jaartje kan ik ook beginnen met een nieuwe shack te bouwen......
ben sinds een week eigenaar van een huis met garage... althans in januarie pas
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Dat ziet er goed uit Erik,
lekker ruim en schoon vind het vrouwtje wel leuk denk ik
Die van mij mag niet in me werkplaats komen
Zal een keer een foto van mijn "werkplaats" maken, maar heb geen fisheye lens
gr Create
lekker ruim en schoon vind het vrouwtje wel leuk denk ik
Zal een keer een foto van mijn "werkplaats" maken, maar heb geen fisheye lens
gr Create
Kijk eens aan, ben benieuwd hoe het resultaat word... Dan kom ik wel even die plaatjes laten frezen
(afgelopen weken druk gehad, sorry, deze 2 weken ben ik ook tot laat weg.)
Jan, Mijn vrouw mag daar ook helemaal niet komen. In de schuur is een grens getrokken, rechts de fietsen en links mijn domein.
Robin, Inderdaad touchpanel 10" van Niels overgenomen. De knoppen van USBCNC zijn te klein op dat touchpanel om normaal te kunnen werken, vandaar met Visual Basic zelf iets in elkaar geklooit. Vanavond voor het eerst ermee gewerkt en het werkt zeer fijn en overzichtelijk.
Jens, ik hoor het wel. Voor de z-as heb ik nu iets heel moois verzonnen
Robin, Inderdaad touchpanel 10" van Niels overgenomen. De knoppen van USBCNC zijn te klein op dat touchpanel om normaal te kunnen werken, vandaar met Visual Basic zelf iets in elkaar geklooit. Vanavond voor het eerst ermee gewerkt en het werkt zeer fijn en overzichtelijk.
Jens, ik hoor het wel. Voor de z-as heb ik nu iets heel moois verzonnen
Gr.
Erik
Erik
Als je goed kijkt draait de normale GUI op de bovenste monitor, op de onderste monitor alleen de meestgebruikte knoppen in een extern programmaatje.
Gr.
Erik
Erik
Wat mij opvalt van al jullie werkplekken is dat het allemaal redelijk opgeruimd is.
Als ik 10 minuten bezig ben is het 1 zooitje en kom dan meteen ruimte te kort.
Als ik 10 minuten bezig ben is het 1 zooitje en kom dan meteen ruimte te kort.
-
klaas van gemerden
Daarom heb ik ook 5 schuifmaten liggen
dan is er altijd wel één binnen handbereik.
Boutje, dat is ook de reden dat ik de foto's vandaag genomen heb aan het begin van de eerste freesklus. Op dit moment durf ik al geen foto meer te nemen.
Gr.
Erik
Erik
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Gaaf dat je ook bezig bent met een "eigen GUI" in USBCNC.. momenteel ben ik ook aan het "code-stampen".. wel leuk werk..