Site 3Dforum tijdelijk dicht

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cncrob
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 mar 2014 16:31

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door cncrob »

Heeeeejjj nog meer bekende!
Hallo ook Wim en Rob ook weer,

En Hallo heer Benkr, er is zeker niets mis om hier verder te gaan, dit is een mooi Forum!
MAAR wil de rest dit wel? De mensen die het hier voor het zeggen hebben enz…
dit CNC forum vind ik zelf ook erg goed wat betreft CNC dus jah…

:arrow: Leuk jullie weer te lezen mensen, ik hoop dat het jullie goed gaat!

VrGr Rob
( zit zelf met een klein probleempje wat betreft 3D maar denk dat ik er wel uit kom! )
cncrob
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 mar 2014 16:31

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door cncrob »

Gelijk toch maar mijn vraag mensen?

Als het niet erg is even mijn vraag mensen?
Ik heb er last van dat de eerste laag niet goed vullend is nu,
en dan kijk ik naar deze instellingen: ( zie afbeelding? )
die ik trouwens niet zo ingesteld heb wat zo ver ik weet!
MAAR, klopt dit? ( ik DENK, van niet!? )

VrGr Rob
Laatst gewijzigd door cncrob op 27 aug 2022 04:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

Rob, voor een vraag m.b.t. 3Dprinten kun je natuurlijk beter een apart draadje openen zoals je ook op het 3D-forum deed. Dit draadje gaat in principe over de (tijdelijke) sluiting van het 3Dprintforum.

Maar om dan (tegen de regels in ;-) ) snel even een reactie te geven. Je laat een plaatje zien van de infill en de lijnafstand. Die lijnafstand wordt trouwens automatisch berekend. Maar je eerste laag heeft niks te maken met de infill. Tenzij je geen onder en bovenlagen gebruikt, maar dat lijkt me niet het geval. Of toch?
cncrob
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 mar 2014 16:31

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door cncrob »

Ja Rob je hebt helemaal gelijk!
Heb het plaatje ook weg gehaald want is zonde van de ruimte.

Ben er zelf ook trouwens nog mee bezig dus laat ook maar nog even.
( ik denk dat over het algemeen de printer iets te weinig plastic poept! )
MAAR komt nog wel!

VrGr Rob
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

Hey mensen,

Dit forum(topic) gevonden door Hardy en was aardig wat leesvoer. Heeft iemand een idee op wel mailadres is JP rechstreeks kan bereiken? Ik heb nl een kleine zaak na mijn normale dagtaak waarin in hosting & domeinregistratie verzorg. Ik zou dus met JP in contact kunnen treden over een eventuele overname van het domein etc (en hosting indien nodig). Zoniet kan ik in theorie binnen enkele dagen indien gewenst een nieuwe url/forum opzetten en dan beginnen we vanaf 0. Feedback hierrond zou dus welkom zijn.
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
wim62
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2018 09:36

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door wim62 »

Hoi Ch3vr0n , ook welkom hier .
Leuk je weer te zien .
Het zou fantastisch als er iemand het forum wil overnemen , als JP het tenminste goed vind .
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

Bericht verstuurd (2e poging), 1 van die 2 had ik nl al gevonden. Ik hou het in de gaten!
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
wim62
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2018 09:36

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door wim62 »

Ik hoop dat JP op je bericht reageer .
Ik hebt zo mijn twijfels .
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

Ik hoop uiteraard ook dat het lukt om het forum in z'n oorspronkelijke vorm (misschien wat aangepast) weer in de lucht te krijgen. Maar ik ben bang dat dit wishful thinking is. Het lijkt nu op het trekken aan een dood paard. Het feit dat JP totaal niet reageert duidt op pure onwil. Ik denk dat de beste manier is dat iemand de handschoen oppakt en een nieuw forum opzet. Je moet het natuurlijk wel willen met alle rompslomp die er omheen komt kijken. En niet te vergeten de kosten die ook aardig kunnen oplopen afhankelijk van de manier waarop het wordt opgezet. Maar wachten op JP lijkt een vrij zinloze zaak te zijn geworden. Dat is momenteel de realiteit.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

Ik heb het bericht naar beide adressen gestuurd. (Daarnet nog eens opnieuw naar het spread the word adres door dat ik spreadtheworld.nl had in gegeven.

Mag ik weten wat je precies hebt gestuurd? Heb probleem inden niet, indien je m, mijn pm box start open). De wil en kennis is er wel, de kosten zijn initieel geen probleem, eigen VPS die commercieel word gebruikt dus een eigen domein kan er perfect op. Op lange termijn is dat op te volgen. Ik geef het nog tot eind deze maand. Heb ik dan heb reactie of is het forum dan niet opnieuw de lucht in, dan doe ik het zelf. Alleen jammer van het verleden dat dan compleet verloren gaat zonder de database dump van het bestaande.

De structuur is makkelijk om over te nemen, the way back machine heeft een snapshot.
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Goudgele »

Je kunt toch ook een Nederlandse 3D print subReddit aanmaken? Misschien is die er zelfs al. Daar kun je ook door middel van Flairs sub-forums creëren etc. Daarnaast is het gratis en ben je niet meer afhankelijk van een enkel persoon voor het voortbestaan van het forum. Je hebt meteen een goede zoekfunctie, comments sectie met likes en dislikes.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

Mja zo simpel is het niet. Niet iedereen heeft of wil Reddit gebruik en splitsen met flair is niet hetzelfde. De hele leuke blijft in 1 'pagina' getoond. Van een andere persoon afhankelijk zijn is in mijn geval niet van toepassing als ik zelf het domein host en registreer 😉
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
wim62
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2018 09:36

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door wim62 »

Ch3vr0n schreef: 16 sep 2022 00:26 Ik heb het bericht naar beide adressen gestuurd. (Daarnet nog eens opnieuw naar het spread the word adres door dat ik spreadtheworld.nl had in gegeven.
Ik geef het nog tot eind deze maand. Heb ik dan heb reactie of is het forum dan niet opnieuw de lucht in, dan doe ik het zelf. Alleen jammer van het verleden dat dan compleet verloren gaat zonder de database dump van het bestaande.
Ik denk dat JP het niet meer interessant vind om zijn site open te houden , sinds 9 juli is er niets veranderd op de site .
Denk dat JP de site niet uit handen wil geven , want dan is zijn imago geschaad , en voelt hij zich gepasseerd en dat past niet bij hem .
Hij wilde alles in eigen hand houden maar dat lukte hem niet .
Het is net als in het kabinet , als het te heet wordt onder de voeten stoppen ze er mee .

Maar ik vind het dapper van jou dat je het 3dprintforum een nieuw leven wil beginnen , onder een aangepaste naam .
Hou ons op de hoogte naar het verloop naar beter , het wordt hier ook een beetje saai .
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

Z'n imago is nu al geschaad als voormalige leden overwegen om zelf een forum nieuw leven in te blazen. Zoals gezegd, heb ik eind deze maand geen nieuws rond een overname of een file/database dump dan doe ik het zelf. Is dan gewoon kwestie van een geschikte en vrije URL te vinden, de juiste forum software (en plugin mogelijkheden zoals Tapatalk en vooral 2FA wat op de 'huidige site' niet mogelijk is, en vandaag de dag is dat een must).

Als dat er is kan een nieuw forum op een paar dagen tijd in de lucht zijn. Het gekend en bekend krijgen bij nieuwe gebruikers en oude, da's wat anders. SEO 'hijacken' wordt niet simpel.
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
Plaats reactie