Site 3Dforum tijdelijk dicht

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Sven »

hainjedaf schreef: 23 aug 2022 11:24 Ik ben altijd weer blij dat het hier op CNCzone anders gaat.
Wat mij betreft is deze zone een oase van vriendelijkheid, op een enkel beetje gemauw na.
Ik denk dat het hier ook uitmaakt dat een groot deel van de vaste gasten elkaar ook al eens heeft ontmoet.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
vincent1971
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 apr 2013 14:15
Locatie: Enschede

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door vincent1971 »

Sven schreef: 23 aug 2022 13:23
hainjedaf schreef: 23 aug 2022 11:24 Ik ben altijd weer blij dat het hier op CNCzone anders gaat.
Wat mij betreft is deze zone een oase van vriendelijkheid, op een enkel beetje gemauw na.
Ik denk dat het hier ook uitmaakt dat een groot deel van de vaste gasten elkaar ook al eens heeft ontmoet.
Ik deel een andere mening. Als iemand een ander creatief ontwerp heeft dat afwijkt van het ontwerp alhier….reken maar op kritiek. Zelf ondervonden. Vandaar dat ik een “meelezer” ben geworden met mijn frankenbot.
Die site aldaar gaf me goede informatie. Veel aan gehad. Hoop dat die site weer in de lucht komt eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Sven »

vincent1971 schreef: 24 aug 2022 08:04 Als iemand een ander creatief ontwerp heeft dat afwijkt van het ontwerp alhier….reken maar op kritiek.
Creativiteit leid zonder kritiek nooit tot echte verbetering.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
vincent1971
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 apr 2013 14:15
Locatie: Enschede

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door vincent1971 »

Sven schreef: 24 aug 2022 08:18
vincent1971 schreef: 24 aug 2022 08:04 Als iemand een ander creatief ontwerp heeft dat afwijkt van het ontwerp alhier….reken maar op kritiek.
Creativiteit leid zonder kritiek nooit tot echte verbetering.
Je hebt opbouwende en afkrakende kritiek om maar iets te noemen. En kritiek zonder fundamentele basis.
Vandaar dat ik dat forum aldaar goed vond…maar goed afwachten
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Sven »

Het klopt denk ik wel dat er vaak kritiek wordt gegeven zonder het opbouwende gedeelte.
En ik denk dat mij zoiets ook rauw op het dak zou komen vallen.

Maar ik denk dat de meesten die hier kritiek geven zonder opbouwend te zijn anders helemaal geen kritiek hadden gegeven.
De kritiek die gegeven wordt moet namelijk steeds weer herhaald worden omdat de meesten niet (genoeg) studeren op wat er al geschreven is.

Dan kan je kiezen tussen snel kritiek geven of helemaal niet.
Telkens weer dezelfde opbouwende kritiek schrijven is zeeeeer tijdrovend, zeker als je ook nog rekening wilt houden met hoe iedereen verschillend omgaat met kritiek.

Dan is in discussie uitpluizen waar het over gaat veel minder inspannend, en de meesten zijn daar prima toe bereid.
Maar dan moet de vraagsteller wel om kunnen gaan met de initiele kritiek...
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door hainjedaf »

Het valt mij op dat de corrigerende factor op dit forum redelijk groot is.

Er is altijd wel iemand die even een corrigerend woord geeft of even terugverwijst naar het oorspronkelijke onderwerp.

Daarnaast leer je gauw genoeg van wie je welk soort commentaar kunt verwachten. En daaruit voor jezelf destilleren
of je je iets wel of niet wil/moet/kan aantrekken, naast je neerleggen of melden.
Een PM met citaat en reactie naar de betrokkene of een moderator kan helpen.

En net als in het café of op het werk; je kan niet met iedereen vrienden zijn. Ik heb op CNCzone meetings wel eens dingen naar
mijn hoofd gekregen waarvan ik ook denk 'moet dit'? Maar aan de andere kant; veel creatieve zielen zijn net als ikzelf op een
bepaalde manier autistisch en/of sociaal onbeholpen. Hetzij in geschreven woord, hetzij in live contact.

Mijn ervaring op dit forum is dat sommige dingen ook achter de schermen opgelost worden. Dat zie je idd in de postings niet terug
Met mijn ASS wil ik dingen nog wel eens verkeerd begrijpen, een PM biedt dan uitkomst om even de zaak helder te krijgen.
Zeker als je het gevoel krijgt dat 'iemand de pik op je heeft'.
(ik herinner me een zeer lange PM conversatie met een moderator, waar een gevoel van onvrede uiteindelijk tot een beter begrip leidde).
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
cncrob
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 mar 2014 16:31

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door cncrob »

Hallo mensen allemaal,

ik heb inmiddels al een paar keer gekeken en blijft maar dicht,
duurt nu al wel een tijdje en vroeg mij af is er een alternatief forum voor het 3D print Forum?
Of, wie zit waar nog meer waar het aantrekkelijk is om ook rond te kijken en te lezen?

VrGr 3DRob
https://reprap.org/forum/read.php?382,890343
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Goudgele »

Op Reddit vindt je tegenwoordig ook alle info die je maar kan wensen. Eigenlijk een grote website met subforums voor werkelijk alles. Even een vraag plaatsen en vaak heb je binnen het uur nog een antwoord. Vooral op 3D print subreddits, waar toch duizenden mensen dagelijks op zitten.
hardy
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2011 14:27

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door hardy »

Alleen wel weer Engelstalig ( daar zijn er ook nog wel veel meer van), niet dat ik daar veel moeite mee heb ,maar een gezellig volledig Nederlandstalig forum is wel zo makkelijk.
Ik kijk zelf ook graag op Duitse fora en hier:
https://tweakers.net/3d-printers/forum/
cncrob
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 mar 2014 16:31

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door cncrob »

Hallo Goudgele en Hardy,

( Hardy ken ik van… Goudgele niet denk ik! ) MAAR dat maakt niet uit,
Rob uit Vlaardingen in dit geval aangenaam!
Jaaaa eerlijk is eerlijk NL zou wel fijn zijn, niet dat een andere taal verkeerd is hoor dat niet –
Alhoewel Nederlands is voor mij wel het fijns omdat je/ik toch moet omdenken.
( ben niet echt een gigant met Engels en Duits )
je zou toch zeggen er is vast nog wel een NL Forum? Maar…

Trouwens die link: https://reprap.org/forum/read.php?382,890343
Misschien in dit geval een optie???

Gezonde en Vriendelijke Groeten allemaal!
Rob
wim62
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2018 09:36

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door wim62 »

Het is nu al bijna 8 weken dat het forum op offline is , ik denk zelf dat het niet meer gebeurt dat hij nog online gaat .
Dat is wel jammer voor alle die nieuw zijn en willen 3d printen .
Gelukkig was ik er bijtijds bij 2017 en hebt er veel geleerd en werd er ook goed geholpen .
Het is allen jammer voor de andere leden die net een printer hebben aangeschaft dat zij als ze er een probleem mee hebben er niet meer terecht kunnen .
Dus 3Dprintforum heeft er mede voor gezorgd dat mensen gingen 3D printen , maar heeft er ook voor gezorgd dat veel mensen er mee gestopt zijn .
En dat is jammer .
Wie weet leest JP ook hier .
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

wim62 schreef: 25 aug 2022 17:49 Wie weet leest JP ook hier .
Zal best, want ik heb hem de link hiernaartoe gestuurd. Maar hij laat niks van zich horen dus het zal allemaal wel niks uitmaken. Jammer dat iemand zo besluiteloos kan zijn en zich verstopt door te zwijgen en geen enkele actie te ondernemen.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door benkr »

Wat kan hier niet wat op het 3D printer forum wel kan?
Waarom dan niet heel de boel naar hier overhalen en hier verder gaan, we hebben al een 3D printer zelfbouw sub groep, wellicht moet er ergens nog iets bij, maar dat lijkt me geen probleem. Het hosten en alles wat er omheen zit en hoort is hier geregeld, wat mist er dan nog?
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

In principe kan dat ook. Ik denk dat het verschil erin zit dat het hier een SUBgroep blijft. Het 3Dprintforum is alleen maar 3Dprinter gerelateerd en ook direct als zodanig vindbaar en herkenbaar. Voor niet iedereen maakt dat wat uit, maar voor beginners kan het hier door de verscheidenheid erg verwarrend worden.
Plaats reactie