hulp kiezen servo's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

hulp kiezen servo's

Bericht door mher »

Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar wat hulp bij het maken van de keuze voor servo's voor mijn bridgeport interact 1 mk2.

De keuze heeft ook direct te maken met de besturing dat ik zal gaan gebruiken.
De opties die ik in gedachte had zijn als volgt.

Leadshine ELM1000FM80H-HH2 servo's welke ethercat ondersteunen. Hiervoor zou ik een geschikte pc gebruiken met de juiste netwerkkaart zodat ik er rtx64 met mach4 op kan draaien. In totaal zou dit qua kosten uitkomen op zo'n €3700.
Nu denk ik dat de 750W servo's van deze lijn misschien ook meer dan voldoende zouden zijn wat de prijs nog wat omlaag zou brengen.

De andere optie waar ik naar aan het kijken was zijn de servo's van stepperonline, de T6 serie.
https://www.omc-stepperonline.com/t6-se ... 0h2a3-m17s
Wanneer ik voor deze optie zou gaan zou ik het combineren met een edingcnc 760 wat de prijs ongeveer naar €2400 zou brengen.

Nu vind ik de technologie achter ethercat erg interessant maar vraag ik me af of dit het prijsverschil waard is.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar jullie mening en wat jullie zouden adviseren en waarom
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: hulp kiezen servo's

Bericht door bartL »

We hebben het al eerder besproken maar 750W zal (meer dan) genoeg zijn.
Hoge ijlgang snelheid ga je op deze machine toch niet willen/nodig hebben en dit vermogen in de freesbewerking proppen zal je spindelmotor niet leuk gaan vinden. Ik denk dat jij 5mm/omw hebt of misschien wel 2.5mm als je een 2:1 vertraging hebt, in dat laatste geval heeft hij helemaal niks te doen!

Het Ethercat verhaal vind ik ook wel erg interessant, dus als jij het nou gaat gebruiken kan je ons informeren :mrgreen:
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: hulp kiezen servo's

Bericht door mher »

bartL schreef: 24 jul 2022 16:35 We hebben het al eerder besproken maar 750W zal (meer dan) genoeg zijn.
Hoge ijlgang snelheid ga je op deze machine toch niet willen/nodig hebben en dit vermogen in de freesbewerking proppen zal je spindelmotor niet leuk gaan vinden. Ik denk dat jij 5mm/omw hebt of misschien wel 2.5mm als je een 2:1 vertraging hebt, in dat laatste geval heeft hij helemaal niks te doen!

Het Ethercat verhaal vind ik ook wel erg interessant, dus als jij het nou gaat gebruiken kan je ons informeren :mrgreen:
Helemaal mee eens, ik heb vandaag ook meteen even de prijs opgevraagd voor de 750W versie van de servo's. Even afwachten wat daar de prijs van is en of dat allemaal binnen het budget gaat passen.
Ik was meer benieuwd of er hier nog mensen waren die al eens eerder met ethercat gestoeid hebben en kunnen aangeven of het het nu waard zou zijn of niet.
Plaats reactie