Iemand ervaring met Jianken ATC spindel?

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Iemand ervaring met Jianken ATC spindel?

Bericht door Kjelt »

Realy Nice !
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Jianken ATC spindel?

Bericht door Sven »

Hi Luislouro,

There is a lot to talk about in your machine. As you will spend a lot of time and money, please, please open up a separate topic and take in the advice available.
You will end up with a machine that is much, much better that what you have drawn at this time.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
JeroenNH
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2020 23:05
Locatie: Haarlem

Re: Iemand ervaring met Jianken ATC spindel?

Bericht door JeroenNH »

Na het helaas in rook opgaan van mij Jager ATC spindel twijfel ik nu tussen de Jianken 2,2Kw of een van Rattm ( die hebben op Alie een EU magazijn).
Weet iemand toevallig wat buiten de btw het percentage invoerrechten is, want kan het tussen al die product codes etc even niet vinden.
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Iemand ervaring met Jianken ATC spindel?

Bericht door P1-Engineering »

In 2020 mocht ik in totaal €427,84 betalen aan TNT express over mijn JK spindel van totaal $1950.
BTW was €374, rest invoerrechten en admin kosten.


Wat is er mis gegaan met de Jager spindel?
JeroenNH
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2020 23:05
Locatie: Haarlem

Re: Iemand ervaring met Jianken ATC spindel?

Bericht door JeroenNH »

P1-Engineering schreef: 18 okt 2022 17:38 In 2020 mocht ik in totaal €427,84 betalen aan TNT express over mijn JK spindel van totaal $1950.
BTW was €374, rest invoerrechten en admin kosten.


Wat is er mis gegaan met de Jager spindel?
Heb de spindel op marktplaats gekocht samen met nog een andere Jager spindel, beide leken het goed te doen op een China frequentieregelaar. Een van de spindels is naar een vriend van mij gegaan. Andere kreeg ik bij overzetten dan een Danfoss VFD wat problemen met overstroom bij starten zo nu en dan wat niet echt terug te vinden was waar het nou precies zat (bekend werkende V/F curve gebruikt).
Ook was er bij het uitlopen wat vreemd lager geluid te horen zo nu en dan.

Gisteren avond bij wat testen plots bij aanlopen een rookpluim uit de airseal, weerstand over de wikkelingen met multimeter gemeten, deze is nog zoals hij was (volgens specificatie) en geen sluiting naar aarde. Mijn gevoel zegt dat er al vanaf begin waarschijnlijk een isolatie waarde probleem is geweest wat bij hogere spanning / frequentie naar voren komt.
Misschien om te testen nog even de megger op de motor, maar denk dat er weinig te redden is. Kosten voor revisie even opgevraagd en worden ongeveer 1500-2500 ex. btw is de schatting omdat er waarschijnlijk ook andere delen dan de stator van de motor vervangen moeten worden dan.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Iemand ervaring met Jianken ATC spindel?

Bericht door benkr »

Als je hem afdankt, en alleen dan, heb ik wel interesse in het stoffelijk overschot.
Ik vertel je nu al vast dat ik er niet de hoofdprijs voor ga betalen, het is meer om er achter te komen wat er mis is met het ding of wat de oorzaak van het kapotgaan is. Ik denk inderdaad dat opnieuw wikkelen de enige mogelijkheid is, en dat is eigenlijk zo'n ding niet waard, zeker als je zegt dat ook de lagers niet helemaal top zijn.
Plaats reactie